کد خبر:56074
پ

چالش دوباره کشتی با اعلام تاریخ جدید بازی‌های آسیایی و تداخل با مسابقات کسب سهمیه المپیک

با اعلام تاریخ جدید بازی‌های آسیایی که مهرماه سال آینده برگزار می‌شود، کشتی‌گیران در همان زمان مسابقات کسب سهمیه المپیک را در پیش دارند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، شورای المپیک آسیا روز گذشته در خبری اعلام کرد بازی‌های آسیایی به تعویق افتاده قرار است سال بعد روزهای اول تا ۱۶ مهر در هانگژو چین برگزار شود اما باتوجه به اینکه مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از سال بعد آغاز خواهد شد این احتمال وجود دارد برخی از فدراسیون‌های ورزشی با چالش‌هایی روبه‌رو شوند و نتوانند تیم اصلی خود را به بازی‌های آسیایی اعزام کنند چرا که اولویت روسای فدراسیون‌ها قطعا کسب سهمیه المپیک خواهد بود.

یکی از این رشته‌ها کشتی است. میزبانی مسابقات جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ به روسیه داده شده که قرار است در آن سهمیه المپیک هم توزیع شود اما باتوجه به مشکلاتی که این کشور دارد ممکن است اتحادیه جهانی سال آینده میزبانی را از روس‌ها بگیرد. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است میزبانی به بلغارستان داده شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از فارس، اتحادیه جهانی کشتی تاریخ مسابقات جهانی را ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر (۲۵ شهریور تا ۲ مهر ۱۴۰۲) در کراسنویارسک اعلام کرده است. در صورتی که تغییری در میزبانی داده نشود و مسابقات در همین تاریخ برگزار شود با بازی‌های آسیایی تداخل خواهد داشت و قطعا کشتی نمی‌تواند تیم اول خود را به هانگژو بفرستد اما اگر اتحادیه جهانی بخواهد میزبان را تغییر دهد این احتمال وجود دارد که تاریخ برگزاری مسابقات نیز دستخوش تغییرات شود. باید دید در آینده اتحادیه جهانی کشتی در خصوص میزبانی روسیه چه تصمیمی خواهد گرفت.

کلیدواژه : المپیککشتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری