کد خبر:123985
پ

پیگیری دیپلماتیک آتش سوزی های تالاب هورالعظیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان می‌گوید: ایران باید برای آتش سوزی‌ها در بخش عراقی تالاب هورالعظیم هم راهکار داشته باشد تا آتش به موقع مهار و از سرایت آن به بخش ایرانی تالاب جلوگیری شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، هرچند تغییرات اقلیمی، خشکی تالاب‌ها و کاهش نزولات

ضرورت پیگیری دیپلماتیک حریق‌ها در هورالعظیم

 جوّی سبب آتش سوزی در تالاب هورالعظیم می‌شود، اما به باور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های هورالعظیم، چه در بخش عراقی و چه در داخل کشور، عمدی است.
داوود میرشکار در این زمینه گفت: در سال‌های گذشته برای مهار آتش در بخش عراقی هورالعظیم هماهنگی‌هایی انجام شد تا حداقل حریق به بخش ایرانی تالاب نرسد، اما همه هماهنگی‌ها به سرانجام نرسیده و لغو شده اند.  
وی تأکید کرد: این موضوع را به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده‌ایم تا دفتر امور بین‌الملل سازمان، از طریق وزارت امور خارجه پیگیری‌ها را انجام دهد و مسئله به طریق دیپلماتیک حل شود.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با یادآوری سوختن ۶۳۰ هکتار از بخش عراقی هورالعظیم تنها در شهریورماه، گفت: از چهارم تا هفتم شهریور ۴۸۰ هکتار و در روز ۲۷ شهریور نیز ۱۵۰ هکتار از نیزار‌های بخش عراقی تالاب هورالعظیم در آتش سوخت.
میرشکار با تأکید بر این که ایران باید برای بخش عراقی تالاب هم راهکار داشته باشد تا آتش به موقع مهار شود، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم علاوه بر پیگیری‌های ملی و دیپلماتیک، با استفاده از ظرفیت‌های استان خوزستان، در راستای جلوگیری از آتش زدن نیزار‌های تالاب فرهنگ‌سازی کنیم.
وی یادآور شد: باید در آن سوی مرز تسهیل‌گری داشته باشیم و با استاندار طرف مقابل رایزنی کنیم تا برای اطفای حریق در بخش عراقی هورالعظیم به ما اجازه حضور بدهند؛ البته وزارت امور خارجه نیز باید برای این کار مجوز صادر کند.  

منبع
صداوسیما
کلیدواژه : تالاب هورالعظیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری