کد خبر:28228
پ

پیکر کوهنورد فداکار تشییع می‌شود

پیکر کوهنورد فداکار عباس کلهر که برای نجات همطناب خود حامد شاه حسینی جان باخت، فردا ۱۸ بهمن ماه تشییع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، پیکر کوهنورد فداکار عباس کلهر که برای نجات همطناب خود حامد شاه حسینی جان باخت، فردا ۱۸ بهمن ماه تشییع می‌شود.

مراسم تشییع پیکر ورزشکار و خادم الحسین(ع)، عباس کلهر فردا ۱۸ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح در مسگرآباد برگزار می‌شود و با همراهی شاگردان و دوستدارانش به سمت آرامگاه ابدی در گلزار شهدای مسگرآباد بدرقه خواهد شد.

لازم به یادآوری است، گفتنی است، زنده یادعباس کلهر متولد مهر ۱۳۶۳، تهران بود. وی مدرس رسمی برف و یخ و کوهپیمایی فدراسیون کوهنوردی و مربی باشگاه توچال بود و در طول سالها خدمت به جامعه کوهنوردی، شاگردان زیادی را در باشگاه های مختلف آموزش داده است.
زنده یاد کلهر به زبان انگلیسی تسلط داشت و به دلیل اطلاعات علمی و تجربیات عملی که طی سالها کسب کرده بود در میان کوهنوردان مشهور و به نیکی یاد می‌شد.


وی در تدوین کتاب کوهپیمایی و طبیعت گردی مشارکت فعال داشته و صعود در فصول مختلف به کوه های کمتر پیمایش شده، تسلط به قله های دور افتاده البرز مرکزی ، صعود زمستانه یال داغ دماوند و … را در کارنامه ی کوهنوردی خود ثبت کرده است.
این کوهنورد فداکار در حادثه ی دیماه سال ۹۹ نیز که منجر به مرگ تعدادی از کوهنوردان شد، فداکاری‌هایی برای نجات جاماندگان و سرمازدگان ارتفاعات کلکچال انجام داد و بر همین اساس آنچه عباس کلهر را منحصر به فرد کرده است نه مهارت او در صعودهای پرچالش و نه بسیاریِ کلاس های آموزشی با کیفیت اوست. اخلاق و منش و معرفت ایشان زبانزد خاص و عام بود.

دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • محمد رضا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۲
    0 0

    روحت شاد رفیق😢😢😢

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری