کد خبر:13206
پ

پیشنهاد تحریریه ۳۶۱ درجه ایران به مسئولان/ قرارگاه عملیاتی – ضربتی رسانه‌‌ای را تشکیل دهید

اتفاق دیروز نشان داد که باید یک قرارگاه عملیاتی، ضربتی و فعال طراحی و تشکیل شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، رسانه‌‌ صدا و سیما در مواجهه با خبر حمله سایبری به سامانه سوخت، به عنوان رسانه ملی کشور هوشمندانه عمل کرد و مانع از موج‌سواری رسانه‌های معاند و ضد انقلاب درمواجهه با این اتفاق شد.

برخی از اخبار و گزارشات حاکی است که پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، خود شخصا در مدت زمان مواجهه اولیه مردم نسبت به آن‌چه اتفاق افتاده است،سکانداری مدیریت خبر و تولید محتوای رسانه ملی را بر عهده گرفته است.

این اقدام، علاوه بر این که یک حرکت عالمانه، کارشناسانه و قابل تقدیر در مدیریت جدید رسانه‌ ملی است، نوید شکل‌گیری قدرت جدید رسانه‌ای ایران در میدان جنگ جدید و پیچیده‌ای به نام جنگ علوم شناختی را می‌دهد.

به گزینه دیگر، رسانه ملی در مواجهه با خبر مذکور با اتخاذ تاکتیک و سیاست‌ مدبرانه و هوشمندانه، رسانه‌های معاند و ضد انقلاب را کاملا از صحنه دور کرد و بلکه بیرون انداخت.

اما این به تنهایی کافی نیست. اگر بپذیریم که ایران توانمند، مقتدر نظامی و هسته‌ای در یک میدان رویارویی بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از جنگ سخت قرار دارد،‌ باید با بازنگری در تجهیزات و امکانات موجود، نسبت به ارتقای سطح ان‌ها و همچنین افزایش دامنه آگاهی‌ها و اطلاعات فنی – تخصصی مدیران رسانه‌ و اصحاب رسانه به سرعت تصمیم‌‌گیری کرد.

به عبارت ساده‌تر، در تحلیل آسیب‌شناسانه شیوه اطلاع‌رسانی درباره حمله سایبری به سامانه سوخت به اجمال باید گفت که این اتفاق، ضرورت شکل‌گیری قرارگاه عملیاتی رسانه‌ای مرکب از صاحب‌نظران، تحلیلگران و کارشناسان حرفه‌ای رسانه‌ای را مضاعف کرده است.

البته براساس برخی از اخبار و گزارشات، قرارگاه‌هایی با این عنوان در حال فعالیتند اما صحنه اتفاق دیروز نشان داد که باید یک قرارگاه عملیاتی، ضربتی و فعال طراحی و تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری