کد خبر:142911
پ

پیشنهاد ایروان به باکو برای برگزاری نشست مشترک

وزارت خارجه ارمنستان امروز (چهارشنبه) پیشنهاد کرد که ایروان و باکو یک جلسه مشترک کمیسیون تحدید مرزی برگزار کنند که اقدامی با هدف کاهش تنش و حل مسائل جدی در روابط بین دو کشور است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارمنستان با وجود اختلافات و چالش‌های موجود همچنان بر این باور است که فرصت واقعی برای ایجاد صلح بین دو کشور وجود دارد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ارمنستان به این روش ادامه می‌دهد. یکی از مانیفست‌های ما این است که ایروان به جمهوری آذربایجان پیشنهاد داده تا نشستی مشترک کمیسیون تحدید مرز را بین دو کشور برگزار کند.

وزارت خارجه ارمنستان ادامه داد، ایروان ششمین ویرایش خود از توافقنامه تنظیم روابط دوجانبه را روز سه شنبه به باکو ارائه کرد. ارمنستان پس از دریافت جدیدترین پیشنهادها از باکو در حال بررسی آنهاست و مایل به ادامه مذاکرات درباره پیش نویس این توافق.

با این حال، وزارت خارجه ارمنستان دولت باکو را به بی اعتنایی به فرصت‌ها برای روند صلح بین دو کشور و بایکوت نشستهای عالی در گرانادا و بروکسل متهم کرد و ادامه داد: ایروان به کار بر روی متن توافقنامه ادامه داد و ارائه آن به جمهوری آذربایجان در جلسات مقرر را موثرتر دانست. با این حال، ارمنستان به منظور جلوگیری از تلاش‌ها برای به بن بست رسیدن روند مذاکرات و با هدف دستیابی به صلح پایدار در منطقه، نظرات سازنده خود را در مورد پیش نویس توافق نامه ارسال کرده است.

این وزارتخانه همچنین لیستی از اولویت‌ها را که گمان می‌رود خط مشی برای مذاکرات صلح بین دو کشور است، ارائه کرده که شامل به رسمیت شناختن یکپارچگی ارضی، تحدید مرزی بر اساس اعلامیه ۱۹۹۱ آلماتی و آخرین نقشه‌های شوروی، احترام به حق حاکمیت، برابری و عمل متقابل است.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری