کد خبر:108304
پ

پیروزی روسیه در اوکراین به معنای شکست ناتو است

پیروزی روسیه به معنای شکست ناتو است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، رئیس‌جمهوری صربستان گفت، پیروزی روسیه در جنگ با اوکراین به معنای شکست غرب و به‌خصوص شکست ناتو خواهد بود.

به نقل از نشریه لهستانی “Do Rzeczy”، الکساندر ووجیچ، رئیس‌جمهوری صربستان ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت کنونی درگیری در اوکراین بیان کرد: می‌ترسم هیچ طرفی نتواند از عهده شکست بربیاید. از یک طرف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نمی‌تواند شکست بخورد و از طرف دیگر غرب یا همان اوکراین نمی‌تواند ببازد.

او تصریح کرد: پیروزی روسیه و شکست اوکراین به معنای شکست آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو خواهد بود.

ووجیچ پیشتر گفته بود که تنش‌ها در منطقه جنگی اوکراین در حال افزایش است و هنوز به اوج خود نرسیده است. وی همچنین تاکید کرد، نیروهای مسلح صربستان کارآمدتر می‌شوند و آمادگی خود را با تمرکز بر جنگ اوکراین افزایش می‌دهند.

رئیس‌جمهوری صربستان همچنین با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه TV Prva با اشاره به بیانیه افسران اطلاعاتی انگلیس که خواستار جنگی در شمال کوزوو شده بودند، اظهار کرد: درباره درست و غلط بودن آن مطمئن نیستم. سرویس‌های ما در حال تحلیل و بررسی آن هستند. من برخلاف افراد دیگر که غیرمنطقی واکنش نشان می‌دهند، زمان نیاز دارم.

وی افزود: من فکر می‌کنم در حال حاضر لندن دلیلی برای ایجاد تنش در کشورهای منطقه بالکان نداشته باشد. شکی نیست که این مسئله به سرویس‌های داخلی و خارجی بریتانیا مربوط می‌باشد. طی روزهای آتی با سِر استوآرت پیچ، نظامی انگلیسی که در تاریخ دسامبر ۲۰۲۱ به عنوان فرستاده ویژه نخست‌وزیر در حوزه بالکان غربی منصوب شد، گفت‌وگو و رایزنی خواهم کرد.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری