کد خبر:14240
پ

پیام‌های منفی مجلس به آیت‌الله رئیسی/ آیا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به پاستور می‌رود؟

گروهی از نمایندگان مجلس با معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفت کرده‌اند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران،‌محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۸ آبان ) قوه مقننه نامه رئیس‌جمهور به مجلس برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای محمدباقر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی بدین وسیله جناب آقای مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمایم؛همچنین سوابق و برنامه‌های وی ارسال می‌گردد.

برپایه این گزارش، پس از قرائت این نامه، گروه قابل توجهی از نمایندگان مجلس با فریادهای «دو دو» مخالفت خود را با معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کردند.

پیش از این نیز حسین باغگلی گزینه پیشنهادی آیت‌الله رئیسی برای این وزارت‌خانه نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند.

مسعود فیاضی نیز به دلایلی از جمله انتساب به داماد زاکانی راه سختی را برای کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس در پیش دارد. وی همچنین سابقه اجرایی موثری در کارنامه خود ندارد.

در برخی از محافل خبری گفته شده که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس با ارسال پیام‌ها و سیگنال‌هایی به رئیس دولت ،‌ از احتمال عدم رای اعتماد مجلس به وی خبر داده‌اند.

البته براساس آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی دارند و بعد از آن مجلس باید در صحن علنی وارد بررسی صلاحیت وی شود. بنابراین تمام احتمالات را می‌توان در نظر گرفت و باید دید مجلس در مواجهه با وی کدام سیاست را در پیش می‌گیرد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری