کد خبر:88946
پ

پذیرش یک میلیون و۲۰۰ هزاربیمار خارجی در کشور

مدیرکل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار بین‌المللی برای درمان در مراکز درمانی کشور پذیرش می‌شوند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمدامیر امیرخانی روز سه‌شنبه در همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در شهمیرزاد افزود: این تعداد پذیرش بیماران بین‌المللی در کشور با توجه به ظرفیت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حد انتظار نیست و باید مراکز درمانی با کسب استانداردها در افزایش پذیرش بیماران بین‌المللی بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در تعامل با دنیا، افزود: ظرفیت‌سازی در عرصه بین‌المللی و نقش‌آفرینی در منطقه از رویکردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی با اشاره به تحصیل هفت هزار دانشجودر رشته های پزشکی خارجی در دانشگاه های ایران، ادامه داد: این میزان پذیرش دانشجوی پزشکی قابل توجه نیست و باید سهم دانشگاه‌ها در بازار آموزش عالی و پذیرش دانشجوی خارجی افزایش یابد.

امیرخانی گفت: ظرفیت‌سازی و تامین زیرساخت‌ها برای جذب دانشجویان بین‌المللی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ علوم پزشکی کشور در منطقه خوش‌نام است و تقویت زیرساخت‌ها لازمه جذب دانشجو و پذیرش بیماران در عرصه بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: مراکز درمانی همپای مراکز آموزشی گسترش یابد و واحد تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به گونه‌ای عمل کنند تا در طرح‌های بزرگ مطالعاتی و بین‌المللی سهم داشته باشند.

مدیرکل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکید کرد: بین‌المللی‌سازی فناوری در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مورد توجه ویژه قرار بگیرد و تلاش شود استادان هر ساله بتوانند دانش و فناوری را به برند تبدیل و ارزش‌آفرینی کنند.

همایش بین المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی با هدف توسعه حوزه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه آموزش و پذیرش بیماران بین الملل و معرفی توانمندی‌های دانشگاه در این ۲ عرصه و معرفی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و درمانی، در روزهای نهم و دهم خرداد ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

همایش بین المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی با حضور روسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و سازمان امور دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی تهران و کلان منطقه یک، سفرا و رایزن های فرهنگی کشورهای پاکستان، عراق و غنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در حال برگزاری است و مهمانان ضمن آشنایی با توانمندی‌های این دانشگاه، از برخی مراکز آموزشی پژوهشی و درمانی دانشگاه نیز بازدید خواهند کرد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری