کد خبر:148885
پ

پایش مصرف گاز از دستگاه های دولتی در مساجد و امامزادگان نیز شروع شد

مدیر عامل شرکت گاز مازندران به اهمیت توجه به مصرف بهینه گاز رایگان در اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: پایش مصرف گاز علاوه بر ویلاهای خالی از سکنه، دستگاه های دولتی و مدارس در مساجد و امامزادگان نیز شروع شده است.

پایش مصرف گاز در اماکن مذهبی مازندران آغاز شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، قاسم مایلی رستمی روز شنبه از خادمان و هیات امنای مساجد و امامزادگان استان خواست تا در کاهش مصرف گاز و رعایت الگوی مصرف جدیت داشته باشند.

وی با تاکید بر این که پایش و بازرسی از مصرف گاز در مساجد و اماکن مذهبی شروع شده است، توضیح داد:‌ بررسی ها نشان می دهد که بعضی از متولیان اماکن مذهبی نسبت به خاموش کردن وسایل گاز سوز در زمانی که مردم در این اماکن حضور ندارند، بی توجهی کرده و این انرژی به هدر می رود.

طبق آمار رسمی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران حدود چهار هزار مسجد و یک هزار و ۳۶۱ امامزاده در این استان وجود دارد که بر اساس مصوبه، مصرف انرژی گاز در این اماکن رایگان است.

مایلی رستمی میزان مصرف گاز را در ۲۴ ساعته گذشته مازندران ۳۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این مقدار به نسبت متوسط مصرف بالا است و از مشترکان تقاضا می شود در مصرف بهینه گاز توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اخطار قطع گاز برای مالکان ویلاهای خالی از سکنه و ادارات دولتی، اظهار داشت: تا کنون گاز ۲هزار ویلای خالی از سکنه و ۴۰ اداره دولتی در استان قطع شد و به دلیل اینکه پایداری گاز مشترکان خانگی حفظ شود از بخشی از صنایع استان نیز خواستیم به سمت سوخت دوم بروند.

مایلی رستمی با توضیح این نکته که در صورت فراگیری سرمای شدید در کشور به خصوص استان های همجوار گیلان و گلستان، افت فشار گاز در استان مازندران دور از انتظار نیست، تصریح کرد: از امروز نیروگا نکا نیز به مصرف سوخت دوم سوق داده شده است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران اظهار داشت: برای تداوم مدیریت مصرف گاز در فصول سرد سال در صورتی که ادارات، ‌مراکز آموزشی، سازمان ها، ‌واحدهای تجاری و حتی مطب پزشکان مصرف بی رویه گاز داشته باشند و یا در زمانی که در محل حضور ندارند گاز واحد روشن باشد گاز این مجموعه ها نیز قطع می شود.

طبق پیش بینی هواشناسی از روز دوشنبه هفته جاری با تقویت جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، بارش در اردبیل گیلان، مازندران، گلستان خراسان شمالی و برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رخ می‌دهد. در گیلان و مازندران بارندگی شدت داشته و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود

مازندران با یک میلیون و۵۰۰ هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود و جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری