کد خبر:140759
پ

پاکستان و مالزی پارلمان‌های جهان را به یک‌ صدایی علیه جنایات رژیم کودک کش فرخواندند

روسای مجالس پاکستان و مالزی در یک نشست دوجانبه مجازی با ابراز نگرانی از تشدید فاجعه انسانی در غزه و لزوم تلاش‌های جمعی برای کمک به فلسطینیان، از پارلمان‌های جهان خواستند علیه جنایات رژیم صهیونیستی یکصدا باشند.

پاکستان و مالزی، پارلمان‌های جهان را به یک‌صدایی علیه جنایات اسرائیل فرخواندند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، دیدار اختصاصی محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان و حاجی جنیدی بن جعفر رئیس سنای مالزی به صورت ویدیو کنفرانس با هدف بررسی تحولات فلسطین برگزار شد.

دو طرف حل فوری مساله فلسطین و حیاتی لحاظ شدن آن را خواستار شدند. روسای مجالس پاکستان و مالزی از گام‌های دو کشور در محکومیت جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی علیه فلسطینیان و تصویب قطعنامه‌هایی در محکومیت نقض حقوق بشر توسط اسرائیل در غزه قدردانی کردند.

آنان با ابراز نگرانی عمیق خود از تشدید فاجعه انسانی در فلسطین، بر نیاز تلاش های مشترک جهانی برای کمک به فلسطینیان به ویژه یکصدایی مجالس جهان علیه جنایات جنگی اسرائیل تاکید کردند.

روسای مجالس پاکستان و مالزی تهاجم اسرائیل را محکوم و آن را نقض آشکار قوانین و هنجارهای بین المللی دانستند.

رئیس مجلس سنای پاکستان تشکیل یک جبهه متحد بین‌المللی علیه «جنایت‌های شنیع و وحشیانه اسرائیل» و همچنین گشایش فوری کریدورهای امن برای ارسال کمک‌های ضروری برای مردم غزه را خواستار شد.

عملیات «طوفان الاقصی» درحالی امروز وارد چهل‌ویکمین روز خود شده است که دولتمردان پاکستانی، رهبران سیاسی و احزاب آن در این مدت، موضع قاطعانه‌ای در قبال جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل به دلیل نسل‌کشی ساکنان نوار غزه اتخاذ کرده‌اند.

شهرهای پاکستان طی هفته‌های اخیر شاهد برگزاری راهپیمایی‌های گسترده با حضور ده‌ها هزار نفر از هواداران جبهه مقاومت فلسطین بود. مردم پاکستان حمایت تسلیحاتی و دفاعی جهان اسلام از رزمندگان مقاومت فلسطین را خواستارند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری