کد خبر:93507
پ

پاسخ روسیه به تهدید جنگنده‌های اف ۱۶ نظامی خواهد بود

دقایقی پیش وزیر امور خارجه روسیه گفت: جنگنده‌های اف ۱۶ قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارد و اگر احساس کنیم پرواز این جنگنده‌ها تهدیدی برای روسیه ایجاد می‌کند، واکنش به آن نظامی خواهد بود.

  به گزارش­ ۳۶۱ درجه ایران، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت اگر حضور جنگنده‌های اف ۱۶ در اوکراین خطری برای روسیه ایجاد کند، با پاسخ نظامی مواجه خواهد شد.

لاوروف در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ افزود جنگنده‌های اف ۱۶ از قابلیت حمل سلاح هسته‌ای برخوردار هستند.

وی در این خصوص گفت: جنگنده‌های اف ۱۶ قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را دارد. سامانه‌های رهگیری روسیه نیز بین یک جنگنده مجهز به سلاح هسته‌ای و جنگنده‌ای که حامل این سلاح نیست، تفاوتی قائل نمی‌شود؛ بنابراین اگر احساس کنیم پرواز این جنگنده‌ها در آسمان اوکراین تهدیدی برای روسیه ایجاد می‌کند، واکنش به آن نظامی خواهد بود و این مسئله را علنی اعلام کرده ایم.

لاوروف: کشور‌های عربی با مواضع ضد روسی غرب همراهی نکردند
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: آمریکا و متحدانش، همه کشور‌ها از جمله متحدان روسیه را بدون استثنا برای مخالفت با مسکو تحت فشار قرار می‌دهند.

وی تأکید کرد غرب تلاش می‌کند به سیطره بر کشور‌های جهان و سوء استفاده از آن‌ها برای تأمین منافع خود ادامه دهد.

لاوروف ضمن تمجید از روابط روسیه و کشور‌های عربی و همکاری سودمند مسکو با جهان عرب، تصریح کرد تلاش‌های غرب برای فشار بر کشور‌های عربی به منظور همراهی با تحریم‌ها ضد روسیه، به نتیجه نرسیده است.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری