کد خبر:175195
پ

ونزوئلا ماه مبارک رمضان را با دعای خیر برای غزه تبریک گفت

دولت ونزوئلا آغاز ماه مبارک رمضان را به تمامی جامعه مسلمانان تبریک گفت و بر همبستگی خود با مردم فلسطین تاکید کرد.

ونزوئلا، ماه مبارک رمضان را با دعای خیر برای غزه تبریک گفت

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا از طریق بیانیه‌ای که ایوان خیل وزیر امور خارجه این کشور در حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس منتشر کرد، آغاز ماه مبارک رمضان را از طرف مردم این کشور آمریکای لاتین به جامعه مسلمانان ساکن ونزوئلا و جهان تبریک گفت.

در این پیام آمده است: در این ماه بسیار مهم، ونزوئلا به امید ماه مبارک رمضان، در همبستگی، به شکلی خاص و با دعایی عمیق به مردم فلسطین می‌پیوندد تا خداوند بخشنده و مهربان آنان را مشمول برکات، فیض و رحمت فراوان خود قرار دهد.

دولت ونزوئلا همچنین برای همه مردم ستمدیده جهان، صلح و آرامش را طلب کرد.

در این متن تاکید شده است: ملت ما این زمان تامل و دعا را به عنوان مظهر نیکوکاری و عشق به انسانیت ارزشمند می‌داند.

از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا کنون و به دنبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین در تلافی عملیات رزمندگان مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی»، بیش از ۳۱ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیده‌اند که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

ونزوئلا تا کنون نیز از هرگونه تلاش برای محاکمه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی حمایت کرده است.

ساکنان نوار غزه در حالی ماه مبارک رمضان را آغاز کردند که این منطقه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی با بحران های انسانی، محاصره، کمبود مواد غذایی و مساجد ویران شده مواجه است.

شماری از کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی، قطر، امارات و دیوان اهل سنت عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و ترکیه امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه را روز نخست ماه مبارک رمضان اعلام کردند و در کشورهای عمان، استرالیا، سنگاپور، اندونزی، مالزی، برونئی نیز روز سه شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری