کد خبر:110673
پ

وصول جریمه تعزیراتی ۶۷۰ میلیارد ریالی گروانفروشی کارخانه تولید نوشابه در مشهد

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: جریمه تعزیراتی ۶۷۰ میلیارد ریالی مرتبط با گروانفروشی یک کارخانه تولید نوشابه در حوالی مشهد وصول و به حساب دولت واریز شد.

جریمه ۶۷۰ میلیارد ریالی کارخانه تولید نوشابه در مشهد وصول شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سید مرتضی مدنی روز دوشنبه افزود: در پی گشت مشترک تعزیرات حکومتی از کارخانه های تولیدی در شهرک صنعتی توس، گرانفروشی کارخانه «کوکاکولا» محرز و پرونده تخلف تشکیل شد.

وی اضافه کرد: پرونده تخلف گرانفروشی این کارخانه در اواسط سال ۱۴۰۱ در شعبه تعزیرات شهرستان طرقبه و شاندیز تشکیل و رسیدگی شد که این کارخانه به پرداخت ۶۷۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این جریمه روز گذشته وصول و به حساب دولت واریز شد.

مدنی اظهار داشت: در بررسی تخلفات به خصوص گرانفروشی هیچ اغماضی نیست و این پرونده ها به سرعت رسیدگی می‌شود.

اداره‌ کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، اداره مستقل دارد.

در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور ۲ شعبه، صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه های یاد شده بر عهده این سازمان است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری