کد خبر:201107
پ

وزیر نفت: دومین سکوی پارس جنوبی به زودی به بهره برداری می‌رسد

وی اظهار کرد: با پرداخت خسارت ها، بازسازی و نوسازی این سکو آغاز شد. این سکو شبیه سکوی نفتی پارس جنوبی است و میدان مشترک بین ما و قطر است. تاکنون از این سکو بهره بردرای صورت نگرفته بود که در حال حاضر آماده بهره برداری است.

اوجی: دومین سکوی پارس جنوبی به بهره برداری می‌رسد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سکوی ۱۳آلفا پارس جنوبی که در دولت قبل با برخورد کشتی تجاری بحرینی آسیب فراوان دید و به بهره برداری نرسید. با توجه به هزینه های سنگین که روی فاز ۱۳آلفا انجام شده بود و با تاکیدات رئیس جمهور شهید و مطالباتی که از صنعت نفت داشتند به طور جد در دستور کار دولت و وزارت نفت قرار گرفت .

وی اظهار کرد: با پرداخت خسارت ها، بازسازی و نوسازی این سکو آغاز شد. این سکو  شبیه سکوی نفتی پارس جنوبی است و میدان مشترک بین ما و قطر است. تاکنون از این سکو بهره بردرای صورت نگرفته بود که در حال حاضر آماده بهره برداری است.

اوجی خاطر نشان کرد: این سکو دومین سکوی پارس جنوبی است که در این دولت به بهره داری می رسد و با ظرفیت ۵تا ۶میلیون مترمکعب شروع به بهره برداری می کند که نزدیک به ۲۲میلیون مترمکعب از این به میدان مشترک می رود.

وی بیان کرد: امروز در دولت اعلام کردیم و دعوت کردیم با حضور سرپرست ریاست محترم جمهوری آقای مخبر بهره برداری از سکوی ۱۳ آلفا انجام شود. همچنین آماده بهره برداری از گازهای مشعل  به میزان ۴٫۵ میلیون مترمکعب هستیم.

وزیر نفت بیان کرد: بحث میدان مشترک نفتی چنگوله با استفاده از توان پیمانکاران آماده انعقاد قرارداد است. فاز یکی میدان نفتی یادآوران را شرکت های خارجی انجام داده بودند و در بحث فاز دومنتظر آنها نشدیم و فاز دو را با استفاده از توان پیمانکاران و سرمایه گذاران داخلی انجام دادیم که عملیات اجرایی این فاز هفته آینده شروع می شود.

کلیدواژه : پارس جنوبی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری