کد خبر:115656
پ

وزیر خارجه روسیه بحران اوکراین را جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه تعریف کرد

سخنان وزیر امور خارجه روسیه و اظهارات مقامات ارشد اوکراین نشان می‌دهد کی‌یف در واقع از سوی پیمان آتلانتیک شمالی و غرب مامور به جنگ با مسکو است.

افشای جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، بحران اوکراین را جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه تعریف کرد که ابتدای آن در ماه آوریل ۲۰۲۲ بود.

هرچند آمریکا و متحدانش این تعریف لاوروف را رد می‌کنند ولی اسناد افشا شده از پنتاگون به علاوه اظهارات مقامات اوکراین صحت سخنان لاوروف را نشان می‌دهد.

مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار محرمانه فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور با اعضای ارشد ناتو در مرز لهستان و اوکراین را تایید کرده است.

میخائیلو پودولیاک روز شنبه طی مصاحبه با تلویزیون دولتی اوکراین گفته بود که از این قبیل دیدارها زیاد برگزار می‌شود.

مشاور زلنسکی همچنین فاش کرد که مقامات ناتو اغلب با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

مسکو که همواره نسبت به اعمال نفوذ پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرزهای غربی روسیه هشدار داده و آنرا تهدیدی برای امنیت خود معرفی کرده بود، سرانجام در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ تاکید کرده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری