کد خبر:200816
پ

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: رئیسی و امیرعبداللهیان مایه دلگرمی مردم فلسطین بودند

وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی گفت: آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان دائما برای تحقق آرمان آزادی فلسطین تلاش می‌کردند. از دست دادن این دو عزیز، غم بزرگی برای هم ایران و هم برای کشورهایی است که خواهان تحقق عدالت بودند.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: رئیسی و امیرعبداللهیان مایه دلگرمی مردم فلسطین بودند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در حاشیه نشست وزرای خارجه بریکس و در جمع خبرنگاران ایرانی با اشاره به فقدان رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه شهید حسین امیرعبداللهیان گفت: وجود آقایان رئیسی و امیرعبداللهیان مایه دلگرمی مردم فلسطین در راه مبارزه برای آزادی سرزمین‌شان بود.

وی افزود: من چندین مرتبه افتخار دیدار با آقای رئیسی را داشتم. ایشان نگاه والا و سازنده‌ای به آفریقای جنوبی داشتند و خواستار تقویت روابط دو کشور با یکدیگر بودند.

پاندور در ادامه به تلاش‌های شبانه روزی شهید امیرعبداللهیان گفت: آقای امیرعبداللهیان همانند برادر برای من بود و ایشان دائما برای تحقق آرمان آزادی فلسطین تلاش می‌کردند. از دست دادن این دو عزیز، غم بزرگی برای هم ایران و هم برای کشورهایی است که خواهان تحقق عدالت بودند.

پیش تر علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین روز حضور خود در نیژنی نووگورود روسیه با نالدی پاندور وزیرخارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقری‌کنی در این دیدار ضمن تقدیر از ابراز همدردی دولت و ملت آفریقای جنوبی در خصوص شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در این کشور را تبریک گفت و مناسبات دو کشور را راهبری عنوان کرد.

این دیدار در روسیه و در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای بریکس انجام شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری