کد خبر:150506
پ

وزارت خارجه فلسطین: نتانیاهوعامدانه تشکیلات خودگردان را تحریک می‌کند

وزارت خارجه فلسطین ضمن محکوم کردن جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه که برای هفتاد و هفتمین روز متوالی ادامه دارد، اعلام کرد، این رژیم با هدف الحاق کرانه باختری و جدایی آن از نوار غزه، عامدانه تشکیلات خودگردان فلسطین را تحریک می‌کند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، این وزارتخانه در بیانیه‌ای جنگ نسل‌کشی رژیم اشغالگر برای هفتاد و هفتمین روز متوالی علیه مردم فلسطین در نوار غزه از جمله کشتار دسته جمعی غیرنظامیان در سراسر غزه، تخریب تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در شمال این منطقه، جابجایی جمعیت باقیمانده به جنوب غزه، استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی و بمب‌های عظیم را محکوم کرد که بیشترین تعداد ممکن از غیرنظامیان را می‌کشد.

این بیانیه با استناد به گزارش‌های بین‌المللی نشان داد که ۹۰ درصد از جمعیت غیرنظامی نوار غزه با یک بحران واقعی گرسنگی روبرو هستند.

در این بیانیه همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری از جمله دستگیری و کشتار و نیز کمپین‌های تحریک آمیز که توسط راست افراطی رژیم و پیروان آن انجام می‌شود، محکوم شده است.

وزارت خارجه فلسطین نسبت به نقشه‌های کابینه راستگرای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان برای منفجر کردن اوضاع و ایجاد وضعیت هرج و مرج در کرانه باختری با هدف حمله به مناطق وسیعی از آن و آواره کردن مردم شمال کرانه باختری هشدار داد.

در این بیانیه آمده است، زمینه کلی سیاسی جنگ علنی اشغالگر علیه ملت فلسطین و حقوق آنها در اظهارات و مواضع تحریک‌آمیز و مغرضانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مشهود است که به توجیه نسل‌کشی علیه مردم غزه می‌پردازد و با مخدوش کردن وجهه تشکیلات خودگردان فلسطین، زیر سوال بردن مشروعیت آن و اعمال وحشتناک‌ترین روش‌ها برای تضعیف آن، به دنبال ایجاد فضاهایی برای تسهیل جنایت الحاق تدریجی کرانه باختری از جمله قدس شرقی است و هدف اصلی نهادینه کردن جدایی کرانه باختری از نوار غزه، از بین بردن آرمان فلسطین و حقوق ملت آن و تضعیف راهکار تشکیل دو دولت است.

در ادامه این بیانیه آمده است، روشن است که نتانیاهو در راستای جاه طلبی‌های خود با هدف ماندن در قدرت، تضعیف راهکار تشکیل دو دولت می‌خواهد جنگ و چرخه خشونت و هرج و مرج را طولانی کند.

وزارت خارجه فلسطین در پایان بیانیه خود خواهان توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تامین نیازهای اساسی و حمایت بین‌المللی از آن شد و از همه کشورهای جهان خواست در برابر نقشه‌های نتانیاهو و بحران‌های شخصی آن بالاترین احتیاط را داشته باشند و برای مهار و پاسخگو کردن آن تلاش کنند که این امر منجر به توقف جنگ و تسلیم رژیم صهیونیستی در برابر خواست جهانی صلح می‌شود.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری