کد خبر:179795
پ

واکنش آمریکا به انتقام احتمالی ایران چه خواهد بود؟!

اسراییل و آمریکا همچنان در بالاترین سطح هشدار برای مقابله با پاسخ احتمالی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری خود در دمشق که منجر به شهادت جمعی از فرماندهان سپاه شد قرار دارند، براساس ارزیابی رسانه ها و سرویس های اطلاعاتی غربی پاسخ تهران به این اقدام قطعی خواهد بود تنها بحث بر سر زمان و اهداف است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سراییل و آمریکا همچنان در بالاترین سطح هشدار برای مقابله با پاسخ احتمالی ایران به حمله رژیم صهیونیستی  به کنسولگری خود در دمشق که منجر به شهادت جمعی از فرماندهان سپاه شد قرار دارند، براساس ارزیابی رسانه ها و سرویس های اطلاعاتی غربی پاسخ تهران به این اقدام قطعی خواهد بود تنها بحث بر سر زمان و اهداف است.

واکنش آمریکا به انتقام احتمالی ایران چه خواهد بود؟!

ان بی سی نیوز در همین رابطه نوشت: به گفته دو مقام آمریکایی، مقامات دولت بایدن نگران هستند که ایران در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اهدافی در داخل اسرائیل به تلافی حملات هوایی اسرائیل در سوریه در هفته جاری است که منجر به کشته شدن چندین مقام ارشد ایرانی شد.

این مقامات گفتند که انتظار می رود هرگونه اقدام تلافی جویانه در داخل اسرائیل به جای غیرنظامیان، بر اهداف نظامی یا اطلاعاتی متمرکز شود. آنها همچنین گفتند که دولت بررسی گزینه هایی را برای نحوه پاسخگویی به اقدامات تلافی جویانه مختلف ایران آغاز کرده است.

ایران تهدید به تلافی کرده است و گفته است ساختمان تخریب شده یک ساختمان کنسولی بوده و بنابراین حمله به خود ایران بوده است.

به گفته دو آمریکایی، ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده هشدار می دهد که ایران می تواند با استفاده از انبوهی از پهپادها یا موشک های کروز حمله زمینی حمله کند و ایران می تواند در تلافی حمله در دمشق، یک مرکز دیپلماتیک یا کنسولی اسرائیل در منطقه را هدف قرار دهد. مقامات آشنا با ارزیابی مقامات گفتند که ایران احتمالا قبل از پایان ماه رمضان هفته آینده پاسخ خواهد داد.

روز جمعه یکی از دستیاران ارشد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران گفت که تهران پیامی ارسال کرده و به آمریکا هشدار داده که در جنگ بین اسرائیل و ایران دخالت نکند. محمد جمشیدی در پستی در ایکس نوشت: «جمهوری اسلامی ایران در پیامی به رهبری آمریکا هشدار می‌دهد که در دام نتانیاهو برای آمریکا گرفتار نشوند: دور بمانید تا آسیب نبینید». آمریکا نیز از ایران خواسته است که تاسیسات آمریکا را هدف قرار ندهد.

در این جا پرسش این است که واکنش آمریکا به حمله احتمالی ایران چه خواهد بود؟ با توجه به تبادل پیام صورت گرفته بین تهران و واشنگتن بعید به نظر می رسد آمریکا حداقل در مراحل ابتدایی دخالتی مستقیم در این درگیری داشته باشد و شاید حتی به دنبال راضی کردن تل آویو برای عدم پاسخ مجدد برود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری