کد خبر:24123
پ

واکسن اسپوتنیک روسی نصیب چه کسانی شد؟

افشای کارت واکسن وزیر بهداشت و معرفی اسپوتنیک به عنوان نوع واکسنی که بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت تزریق کرده است، باعث شده تا مقامات وزارت بهداشت به فکر «علاج» بیفتند و افشاکنندگان کارت واکسن وزیر را تهدید به پیگیری حقوقی کرده اند.

انتشار کارت واکسن وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در فضای مجازی حاکی از آن است که عین اللهی واکسن اسپوتنیک روسی دریافت کرده است.

نوع واکسنی که وزیر بهداشت زده حریم خصوصی او نیست/ به جای شکایت، استعفا دهد

افشای کارت واکسن وزیر بهداشت و معرفی اسپوتنیک به عنوان نوع واکسنی که بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت تزریق کرده است، باعث شده تا مقامات وزارت بهداشت به فکر «علاج» بیفتند و افشاکنندگان کارت واکسن وزیر را تهدید به پیگیری حقوقی کرده اند. یک وکیل دادگستری معتقد است چنین مواردی، نه تنها حریم خصوصی وزیر نیست، بلکه باید وزیر بهداشت به خاطر خدشه‌دار کردن اعتماد عمومی استعفا دهد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران و به نقل از خبرآنلاین، روز یکشنبه ۱۲ دی ماه صحبت‌های وزیر بهداشت در مراسم آغاز فاز سوم مطالعات بالینی واکسن نورا  مبنی بر استفاده وی و هیات دولت از واکسن ایرانی، حاشیه‌ساز شد. او در پاسخ به سوالی تاکید کرده بود: «بسیاری از مسولین‌مان از واکسن داخلی استفاده می‌کنند، برای مثال حضرت آقا از واکسن برکت استفاده کردند، بنده و بسیاری از اعضای هیات دولت نیز همینطور.»

اکنون انتشار کارت واکسن او در فضای مجازی حاکی از آن است که عین اللهی واکسن اسپوتنیک روسی دریافت کرده است. مقامات وزارت بهداشت نیز این مساله را تکذیب نکرده بلکه با توضیحاتی که داده اند این موضوع را تلویحا تاکید کرده اند. عبدالرحیم ترابی، مدیرکل حقوقی سازمان بیمه سلامت، گفته است: «انتشار تصویری از کارت واکسیناسیون وزیر بهداشت و مشخص شدن کد ملی و تاریخ تولد ایشان و همچنین استفاده از شماره تلفن همراه بیمه شده، منجر به سوءاستفاده یکی از پزشکان و دسترسی به صفحه اول اطلاعات شخصی وزیر شده است، این اقدام مصداق بارز نقض حریم خصوصی و افشای اطلاعات و همچنین نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بوده و پیگیری‌های لازم حقوقی در این زمینه انجام خواهد شد.»

حالا سوال اینجاست که آیا فرد افشاکننده اطلاعات نوع واکسن وزیر باید تحت تعقیب قرار گیرد یا وزیر باید پاسخگوی اطلاعات خلاف واقعی باشد که به مردم داده است؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری