کد خبر:109495
پ

واپسین وضعیت تعطیلی ادارات استان های کشور

به تازگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از روز جمعه هوا خنک‌تر می‌شود، گفت: پیشنهادی مبنی بر تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه به دولت ارائه نکرده‌ایم.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی درباره تعطیلی روزهای چهاردهم و پانزدهم مرداد گفت: پیشنهاد تعطیلی در این روزها از سوی وزارت بهداشت براساس اطلاعاتی است که سازمان هواشناسی ارائه می‌کند مطرح خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: براساس اطلاعاتی که به ما رسیده از روز جمعه هوا خنک‌تر می‌شود؛ بنابراین ما هیچ پیشنهادی برای تعطیلی روزهای بعد مطرح نکرده‌ایم.

عین اللهی عنوان کرد: اگر وضعیت به شکلی باشد که برای سلامت مردم صدمه ایجاد کند ما دوباره پیشنهاد خواهیم داد.

آیا احتمال دارد ادارات شنبه ۱۴ مرداد به دلیل گرما تعطیل بشود؟

بعد از تعطیلی سراسری روزهای چهارشنبه ۱۱ مرداد و پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ به علت گرمای شدید، حالا این سوال برای کارمندان پیش امده است که آیا احتمال دارد شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ تعطیل بشود یا خیر؟

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه احتمال تعطیلی روز شنبه به دلیل گرمای هوا وجود دارد؟ تصریح کرد: در صورت بالا رفتن دمای هوا، پیشنهاد تعطیلی در روزهای آتی نیز از سوی وزارت بهداشت ارائه خواهد شد اما پیشنهاد جدیدی از سوی وزارت بهداشت برای تعطیلی روز شنبه ارائه نشده است.

احتمال تداوم تعطیلی؛ در چه صورتی شنبه هم تعطیل است؟؟

واکنش وزیر کشور به ادامه دار بودن تعطیلی‌ها به علت گرما: امیدوارم نیازی به تعطیلی نباشد اما اگر وزارت بهداشت اینطور تشخیص دهد ممکن است که دوباره تصمیم بر تعطیلی گرفته شود. فیلم صحبت های وزیر را با هم می بینیم:

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که تعطیلی به دلیل گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا برای سلامتی مردم مخاطره ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.

پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه تعطیلی آخر هفته با پیشنهاد وزارت بهداشت و موافقت هیئت دولت صورت گرفت، اظهار کرد: در صورتی که دمای هوا به حدی بالا برود که وزارت بهداشت تشخیص بدهد برای سلامتی مردم مخاطره‌ای ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.

وی افزود: تعطیلی برای گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد.

پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی شهرهای بالای ۴۰ درجه

وزیر بهداشت با اشاره به عوارض گرمای بی‌سابقه هوا برای سلامت، از پیشنهاد این وزارتخانه به هیئت دولت جهت تعطیلی آخر هفته برای مناطق با دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد خبر داد.

 بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم روز ملی اهدای خون در جمع خبرنگاران، با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در کشور، گفت: در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم که برای سلامت مردم هر وقت درجه حرارت بالا رود تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

وی افزود: مبنای در نظر گرفته شده برای تعطیلی، دمای هوای بالاتر از ۴۰ درجه است.

منبع
اندیشه معاصر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری