کد خبر:119213
پ

واردات گاز مصر از اسرائیل در نیمه نخست سال جاری به ۲۱ درصد افزایش رسید

واردات گاز مصر از اسرائیل در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۲۱ درصد افزایش به ۹۰۳ میلیون فوت مکعب در روز رسید.

گاز مصر

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، واردات گاز مصر از اسرائیل در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۲۱ درصد افزایش به ۹۰۳ میلیون فوت مکعب در روز رسید.

به گزارش «الشرق» گاز اسرائیل عمدتا در داخل و نیز مصر و اردن مصرف می شود.

طبق اظهارات یک مسئول دولتی مصر که ترجیح داد نامش اعلام نشود، از ژوئیه گذشته تا امروز، روزانه ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز اسرائیل وارد مصر شده و این میزان تا سپتامبر جاری ادامه خواهد داشت.

همزمان با کاهش تقاضای داخلی گاز اسرائیل، مصر قصد افزایش ۳۱ درصدی واردات گاز اسرائیل را به بیش از یک میلیارد فوت مکعب در روز از اکتبر پیش رو دارد.

مصر در حال تلاش برای تبدیل شدن به مرکزی اصلی انرژی منطقه از طریق مایع سازی گاز و صادرات مجدد آن است.

مجموع تولید این کشور حدود ۶٫۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در روز است.

مصر واردات گاز از اسرائیل را در سال ۲۰۲۰ و با قراردادی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار آغاز کرد.

پیش از این، یسرائیل کاتز، وزیر انرژی اسرائیل گفت که تل آویو صادرات گاز طبیعی خود را از میدان دریایی تامار به مصر افزایش خواهد داد.

کاتز در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت: این اقدام باعث افزایش درآمدهای دولتی و تقویت روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و مصر خواهد شد.

پیش از این مصر اعلام کرد که از ابتدای ماه اکتبر و همزمان با کاهش تقاضای داخلی در اسرائیل و افزایش تولید، واردات گاز از اسرائیل را ۳۱ درصد افزایش می دهد.

گاز اسرائیل از طریق کارخانه های میعانات گازی مصر در ادکو و دمیاط نیز به اروپا صادر می شود و افزایش واردات گاز از اسرائیل به مصر، مجددا مصر را به بازاری برای صادرات گاز به اروپا تبدیل می کند.

منبع
میدل ایست نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری