کد خبر:104319
پ

واحدهای صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه که گاز طبیعی دارند به سه هزارواحد رسید

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: با گازدار شدن ۶۷ واحد اقتصادی در استان مجموع واحدهای صنعتی و تولیدی استان که از گاز طبیعی برخوردار هستند به سه هزار و ۱۶۷ واحد رسید.

سه هزار و ۱۶۷ واحد صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه از گاز طبیعی برخوردار هستند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ناصر حسینی روز یکشنبه با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان « مهار تورم و رشد تولید» از جانب رهبر معظم انقلاب، از عزم جدی شرکت گاز استان در گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای تحقق شعار سال خبر داد و افزود: با تلاش جهادی و شبانه‌روزی کارکنان این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری ۶۷ واحد صنعتی در استان کرمانشاه گازدار شده اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۳۹ طرح به صورت خوداجرایی و ۲۸ طرح جزو مصوبه شورای اقتصاد بوده است که با ۱۱ هزار و ۷۵۴ متر شبکه گذاری و نصب ۸۳ مورد علمک از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه همچنین افزود: برای بهره مندی این ۶۷ واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز ۳۲ مورد کنتور و ایستگاه نیز راه اندازی شده است.

حسینی یادآور شد: با گازدار شدن این واحدها به میزان یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۶۵۴ لیتر در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی به عمل می آید که این امر نقش بسزایی در کاهش هزینه های تولید و نیز کاهش آلاینده های زیست محیطی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر گازرسانی به ۷۸ طرح تولیدی و صنعتی دیگر در استان در دست اجراست، گفت: آمادگی داریم به تمام صنایعی که متقاضی استفاده از سوخت پاک و ازران گاز طبیعی هستند، گازرسانی کنیم.

ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان کرمانشاه ۹۹.۹۱ درصد است که با پوشش گازرسانی کامل شهرهای استان تا پیش از پایان امسال این آمار به ۱۰۰ درصد رسیده و همه شهرهای استان عنوان شهر سبز در مصرف انرژی معرفی خواهند شد.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای استان نیز هم اکنون به ۹۰ درصد رسیده است که این ضریب از بسیاری از استان های دیگر کشور بالاتر است.

در استان کرمانشاه در مجموع ۲ هزار و ۵۶۲ روستا وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۸ روستا براساس مصوبه شورای اقتصاد قابلیت گازرسانی دارند که شرکت گاز توانسته است از این تعداد روستای واجد شرایط، ۲ هزار و ۲۱ روستا را گازدار کند و هم اکنون ساکنان آن از نعمت گاز برخوردار هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری