کد خبر:97557
پ

هنرمندان شاخص ایرانی به مسکو بیایند

دقایقی پیش استاد آکادمی موسیقی روسیه (گنسین) با اشاره به روند رو به جلوی مناسبات ایران و روسیه گفت: باید زمینه حضور بیشتر هنرمندان شاخص ایرانی در مسکو فراهم شود تا به تقویت شناخت دو ملت از یکدیگر منجر شود.

استاد آکادمی موسیقی روسیه: هنرمندان شاخص ایرانی به مسکو بیایند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، تامیلا جانی زاده در مسکو افزود: برای نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و روسیه، نیاز است که گروه های بیشتری از هنرمندان موسیقی ایران به مسکو بیایند و مطمئنا برنامه های آنها با استقبال زیادی مواجه خواهد شد.
این پژوهشگر روس که تحقیقات و کتاب هایی درباره موسیقی ایران و جهان اسلام گردآوری کرده است، اظهار داشت: چندی پیش، در حوزه موسیقی جهان مشغول به کار بودم و در هر نوبت که از هنرمندان ایرانی برای حضور در مسکو دعوت می کردیم، برنامه های آنها با شوق و استقبال زیاد مردم روسیه همراه می شد.
وی ادامه داد: مخاطبان روس برنامه های موسیقی، واقعا علاقه مند بودند که به موسیقی ایرانی گوش فرا دهند و آنچه در این میان برای آنها جذاب تر بود، این بود که آنها دوست داشتند بیشتر شنونده آواز سنتی ایران باشند.
این استاد آکادمی موسیقی روسیه اظهار داشت: اگر بتوانیم میزبان استادان آواز ایران در روسیه باشیم، قطعا برنامه های آنها با استقبال خوبی همراه خواهد شد.
جانی زاده با تمجید موسیقی ایران و قدمت دیرینه آن گفت: ایرانیان به خوبی توانسته اند مجموعه ای از گوشه ها و ملودی ها را ایجاد کنند که می توان به عنوان یک فرهنگ لغت به آن نگاه کرد و با بهره گیری از این مجموعه، می توان آثار بیشمار موسیقی را خلق کرد.
وی اظهار داشت: اصالتا اهل آذربایجان هستم، هرچند که هیچ گاه به این منطقه نرفته ام، اما با توجه به اینکه در فضای اتحاد جماهیر شوروی سابق زندگی می کردیم، حال و هوای شرقی در من ، قوی است و قبلاً پیش بینی می کردم روزی مثل امروز ایران و روسیه به یکدیگر نزدیک شوند و از این روند، خوشحالم.

خانم تامیلا جانی زاده از اساتید انستیتو آکادمی موسیقی روسیه (گنسین) پیش از این کتاب هایی همچون مجموعه مقالات « تاریخ و مردم شناسی موسیقی جهان اسلام: سنت های محلی» و «موسیقی در متن اسلام؛ سنت های ایرانی» را به زبان روسی تدوین کرده که توسط انتشارات صدرا وابسته به بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا منتشر شده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری