کد خبر:132621
پ

همدردی هنرمندان درپی حملات رژیم اشغالگر قدس به مردم فلسطین

همزمان با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، جمعی از هنرمندان در بیانیه‌هایی حملات رژیم اشغالگر قدس به فلسطین را محکوم کردند.

همدردی طیف‌های مختلف جامعه هنری کشور با مردم مظلوم غزه

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، همزمان با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، جمعی از هنرمندان در بیانیه‌هایی حملات رژیم اشغالگر قدس به فلسطین را محکوم کردند. جامعه سینمایی کشور و طیف‌های مختلفی از فعالان سینمای مستند در بیانیه‌هایی همدردی خود با مردم غزه را اعلام کردند.

جامعه سینمایی کشور در بیانیه‌ای کشتار انسان‌های بی‌گناه، مادران و کودکان بی پناه غزه و فلسطین به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. بیش از ۴۷۰ سینماگر از بزرگان سینما، پیشکسوتان، فیلمسازان جوان و فعالان و دست اندرکاران سینما جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه و مادران و زنان و کودکان غزه را محکوم کردند.

ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود جعفری جوزانی، احمدرضا درویش، محمد خزاعی، ابوالقاسم طالبی، مرضیه برومند، پوران درخشنده، سیدضیا هاشمی، رسول صدرعاملی، پرویز شیخ طادی، منوچهر شاهسواری، محمدمهدی عسگرپور، منوچهر محمدی،کمال تبریزی، علیرضا داوودنژاد، علیرضا زرین دست، داریوش ارجمند، شهریار بحرانی، حبیب اسماعیلی، هوشنگ توکلی، احمد مرادپور، سعید سهیلی، جواد شمقدری و جمال شورجه از جمله امضاءکنندگان و حامیان این بیانیه هستند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

در چشمانت خلاصه اندوه انسان‌هاست

نزار قبانی شاعر بزرگ جهان عرب

بار دگر جهان، شرمگین از کشتار و آوارگی هزاران فلسطینی بی‌گناه و مادران و کودکان بی‌پناه غزه است.

دوباره آتش جنگ، هزاران خانه و خانواده و بیمارستان‌ها و مدارس غزه را به خاک و خون کشیده است، در سایه غفلت سازمان‌های بین‌المللی و دیپلماسی کور و پیچیده، این انسان های بی گناه هستند که قربانی می‌شوند. اکنون، چاووش وجدان‌های بیدار به صدا درآمده است؛ و بی‌تردید، هنر و هنرمند در این گرانیگاه، پیشتاز و برج مراقبت شرف و حیثیت انسانی است.

چشم بستن بر این گستره از وحشی‌گری رژیم صهیونیستی امروز، خیانت و جنایت است. باید در سمت درست تاریخ ایستاد.

ما هنرمندان و سینماگران ایران ضمن همدلی با همه انسان‌های بی‌گناه و قربانیان مظلوم جنگ، جنایات وحشیانه و کشتار زنان، مادران، کودکان و کهنسالان بی‌گناه  غزه و فلسطین را محکوم می‌کنیم.

همچنین طیف‌های مختلف مستندسازان ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه، با انتشار بیانیه‌ای جنایت‌های اخیر رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

طیف‌های مختلف فعالان سینمای مستند، همچون سایر اقشار جامعه و به ویژه هنرمندان و سینماگران با ابراز انزجار از اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی با امضای متنی با مردم ستمدیده غزه همدردی کردند.

محمدعلی فارسی، مصطفی رزاق کریمی، مرتضی شعبانی، مهدی نقویان، محمد آفریده، وحید چاووش، مرتضی رزاق کریمی، محمدرضا عباسیان، جواد رمضان‌نژاد، سیدسلیم غفوری، محسن یزدی، پژمان لشگری‌پور، حبیب والی‌نژاد، اصغر بختیاری، محمد داوودی، مهدی مسعودشاهی، حسین حقیقی، محسن برمهانی، شفیع آقامحمدیان، حامد شکیبانیا، محمد حمیدی مقدم، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، علی روئین‌تن، سعید الهی، سیدعلیرضا حسینی، یاسر فریادرس از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

متن بیانیه به این شرح است:

چشم‌های جهانیان این روزها به حوادث و فجایعی خیره شده که در باور هیچ جان آزاده‌ای نمی‌گنجد.

مرگ، این‌چنین ارزان و خشونت بار بر سرزمین غزه و بر روح زنان، مردان و کودکان بی‌گناه می‌بارد و رژیم اشغالگر صهیونیستی با ددمنشی، فصلی تازه از تاراج و وحشی‌گری را در تاریخ رقم می‌زند. 

ما مستندسازان ایرانی، جنایت‌های خونبار رژیم صهیونیستی را محکوم و با مردم بی‌پناه فلسطین و غزه اعلام همدردی می‌کنیم. همچنین از رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری انتظار داریم این بار، صدای مظلومیت را به گوش جهانیان برسانند.

منبع
فارس
کلیدواژه : همدردیهنرمندان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری