کد خبر:95484
پ

هشدار شدیداللحن رئیس شورای سیاسی انصارالله به عربستان

اخیرا و همزمان با تقویت محور تعز توسط نیروهای انصارالله، رئیس شورای سیاسی این گروه به عربستان هشدار داد که در صورت لجاجت فرصت را از دست می دهد.

۲۰۲۳-۰۶-۲۳/۱۲:۴۳ خواندن این مطلب ۲ دقیقه زمان میبرد

انصارالله

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران همزمان با تقویت محور تعز توسط نیروهای انصارالله، مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی این گروه، به عربستان هشدار داد که در صورت لجاجت فرصت ها را از دست می دهد.

به گزارش «العربی الجدید» المشاط خاطرنشان کرد امتیازاتی که انصارالله در جریان آتش بس و با هدف برقراری صلح داده است «در صورت پذیرفته نشدن، در دوره آتی ارائه نخواهد شد».

این اظهارات المشاط در سخنرانی وی پیش از رژه نظامی سازماندهی شده توسط انصارالله در شهر اب، در مرکز استانی به همین نام، در مرکز یمن بیان شد.

المشاط خاطرنشان کرد: «سلاح هایی که در نبرد بعدی استفاده خواهند شد، سلاح های ویژه ای هستند که نمی توانم اعلام کنم».

وی افزود این سلاح ها که روزهای آینده اعلام خواهد شد، دشمن را مجبور به توقف توطئه اش می کند.

المشاط بدون نام آوردن از عربستان، به «دشمن» هشدار داد که اگر به لجاجت ادامه دهد، فرصت ها را هدر می دهد و آنچه امروز به او پیشنهاد می شود، فردا به دست نمی آید.

وی همچنین خاطرنشان کرد که یمن امروز طعمه آسانی نیست که به راحتی بلعیده شود.

گفتنی است این تهدیدها با وجود نشانه هایی از بهبود روابط میان انصارالله و عربستان مطرح شده است.

از جمله بهبود در روابط دو طرف، اجازه به خطوط هوایی یمن برای جابجایی مسافران از فرودگاه بین المللی صنعا به عربستان برای انجام مراسم حج بود که برای اولین بار از زمان مداخله ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در جنگ یمن در سال ۲۰۱۵ است.

در همین حال، انصارالله در حال بسیج نیروهای کمکی تحت عنوان «راهپیمایی پیاده» است که از استان ذمار (جنوب صنعا) آغاز و به شهر اب رسیده است.

رسانه ها و فعالان وابسته به انصارالله تصاویر و کلیپ های ویدئویی از این راهپیمایی نظامی را منتشر کردند که در آن تعداد شرکت کنندگان به ۱۰ هزار نفر می رسد.

در همین حال، منابع نظامی گفتند که نیروهای ارتش عدن، شامگاه پنجشنبه حمله انصارالله در تعز را دفع کردند.

مرکز رسانه ای محور نظامی تعز در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: «ارتش و نیروهای مقاومت (عدن) تلاش شبه نظامیان حوثی برای نفوذ در جبهه الاحطوب در حومه غربی استان را خنثی کردند».

با وجود آتش بسی که بیش از یک سال است در یمن برقرار است، جبهه های تعز که هشت سال است در محاصره انصارالله است، پیوسته شاهد درگیری ها و تلاش برای نفوذ نیروهای این گروه است.

منبع
میدل ایست نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری