کد خبر:12449
پ
روند کاهشی کرونا متوقف شد

هشدار!روند کاهشی کرونا متوقف شد/ خیزش موج ششم کرونا در کشور زیر سایه غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها

روند کاهشی بیماری کرونا در کشور باردیگر متوقف شده و نگرانی‌هایی را درباره شکل‌گیری موج ششم کرونا ایجاد کرده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مسعود یونسیان رییس کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون وزارت بهداشت گفت: سرعت کاهشی بروز بیماری در کشور کُند و یا حتی متوقف شده و طی چند روز اخیر دیگر آن روند کاهشی ابتدای مهر ماه را نداریم.

وی افزود: نسبت افرادی که دو دز واکسن دریافت کرده‌اند و دو هفته از آن گذشته باشد، هنوز در حدی نیست که بتواند برای کشور و مردم ایمنی و مصونیت قابل ملاحظه‌ای ایجاد کند.

وی درباره درصد ایرانیان کامل واکسینه شده افزود: فقط حدود ۲۵ درصد یا یک‌چهارم جمعیت واجد شرایط و بالای ۱۲ سال دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند و دو هفته هم از آن گذشته که در این صورت انتظار داریم مصونیت در آنها ایجاد شده و آنان نسبت به ابتلای شدید یا مرگ ناشی از کووید مقاوم شده باشند.

یونسیان ادامه داد: خوشبختانه نسبت بالایی از جامعه واکسن زده و یا تمایل دارند واکسن تزریق ‌کنند، به طوری که وزارت بهداشت تقریبا تا هفته‌ای ۱۰ میلیون دز واکسن هم تزریق کرده، و اگر با همین آهنگ پیش برویم، در نیمه دوم آبان ماه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اکثریت جامعه ما دو دز واکسن‌شان را تزریق کرده باشند و دو هفته هم از آن گذشته باشد.

وی با بیان اینکه توقف روند کاهشی تعداد موارد جدید نگران‌کننده است، گفت: نگرانیم همانطور که هنوز موج چهارم تمام نشده بود، وارد موج پنجم شدیم، حالا هم هنوز موج پنجم تمام نشده وارد موج ششم شویم.

یونسیان با اشاره به اینکه واکسن لازم است اما کافی نیست، تاکید کرد: این تصور که بعد از دریافت هر دو دز  واکسن، می‌توانیم همه احتیاطات را کنار بگذاریم و همه فعالیت‌ها را بازگشایی کنیم، درست نیست.

وی با خاطرنشان کردن اینکه باید نهایت تلاش‌مان را انجام دهیم تا مردم را نسبت به تزریق واکسن تشویق کنیم پیشنهاد داد تا به کسانیکه واکسن‌هراسی دارند، با آموزش و ارائه دلایل لازم، اطمینان دهیم که این واکسن‌ها موثر و بی‌خطر هستند.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری