کد خبر:53335
پ

نیم نگاه رهبری به شرایط تیر ۶۱/ منظر ۱

رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان قوه قضائیه نیم نگاهی به حوادث تیر ۶۱ انداختند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان وقت قوه قضائیه و در سالگرد حادثه تروریستی هفتم تیرماه، حوادث پیاپی تابستان سال ۶۰ را مرور کردند.

ایشان فرمودند: جنگ تحمیلی در سختترین و بدترین شرایط خود بود. صدام نیروهای خود را تا نزدیکی بزرگترین شهرهای ما در غرب و جنوب ایران آورده بود و بعضی از شهرها را تصاحب کرده بود. ابرغمی که تمام منطقه غرب را پوشانده بود، فراموش نمی کنم. وقتی از ارتفاعات «برآفتاب» رد می شدیم، هیچ قدمی از این ارتفاعات امن نبود! نیروهای ما ناآماده و در نهایت ضعف بودند و امکانات او فراوان بود. تیپ ارتش ما فقط ۲۲ یا ۲۳ تانک داشت! در خیابانهای تهران! هم جنگ داخلی بود. منافقین در شهر تهران ریخته بودند و با سلاح های مختلف از تیغ موکت بری تا هر سلاحی مردم را کشتار می کردند. یک هفته قبل، عدم کفایت نخست وزیر تصویب شده بود. در همچون شرایطی کشور یکی از استوانه های خود یعنی شهید بهشتی را از دست داد. شهید بهشتی به حق استوانه بود.

آیت الله خامنه ای افزودند: حدود دو ماه بعد، رئیس جمهور و نخست وزیر وقت (شهیدان رجایی و باهنر) را در یک جلسه ترور کردند و کشتند. اندکی بعد چند نفر از فرماندهان ارشد جنگ، در حادثه هواپیما به شهادت رسیدند.

کدام ملت را سراغ دارید که در برابر اینهمه حوادث بایستد و از پا نیفتد؟ شما قوه قضائیه‌ی یک همچون کشوری هستید!

مردم ایستادند. امام مثل کوه دماوند ایستاد و اوضاع را ۱۸۰ درجه به عکس کردند. جوانان و رزمندگان جنگ را از باخت پیاپی به برد پیاپی تبدیل کردند. منافقین را از کف خیابان جمع کردند. ارتش و سپاه را روز به روز منظم تر و مرتب تر کردند، کشور را به عنایت الهی به سروسامان رساندند.

دشمن در این حوادث ذوق می کرد ولی ناامید شد! در این چهار دهه هم مکرر این ناامیدی تکرار شده است!

مشکل دشمن اینست که سرّ این ناامیدی را نمی تواند تشخیص دهد، نمی فهمد که علت چیست که جمهوری اسلامی هر دفعه اززیر بار این همه فشار خارج می شود و می ایستد و سینه سپر می کند.

دشمنان نتوانستند بفهمند که در عالم بشر غیر از محاسبات سیاسی سنتهای دیگری هم هستند که سنتهای الهی است!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری