کد خبر:201917
پ

نماز میلیونی عید قربان در پاکستان؛ تجلی وحدت و فریاد آزادی فلسطین

میلیون‌ها نفر از مسلمانان در پاکستان اعم از شیعه و اهل تسنن نماز عید سعید قربان را صبح امروز (دوشنبه) به صورت گسترده و باشکوه اقامه کرده و با نمایش وحدت و یکپارچگی، علیه رژیم صهیونیستی اعلام برائت و برای آزادی فلسطین دعا کردند.

نماز میلیونی عید قربان در پاکستان؛ تجلی وحدت و فریاد آزادی فلسطین

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مسلمانان پاکستانی در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام‌آباد، کراچی، لاهور، کویته، پیشاور، راولپندی، حیدرآباد، اسکردو، گلگیت، پاراچنار و لارکانا به صورت پر شور در نماز عید سعید قربان معروف به «عید بزرگ» شرکت کردند.

بزرگ‌ترین مراسم نماز عید سعید فطر این کشور با حضور ده‌ها هزار نفر در مسجد فیصل اسلام‌آباد و مسجد شاهی در لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

نمازگزاران با ملت مظلوم فلسطین اعلام همبستگی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. در شهر اسلام‌آباد نماز عید قربان از سوی متحصنین در میدان غزه در قلب پایتخت پاکستان اقامه شد و سپس شرکت کنندگان فریادهای لبیک یا اقصی و مرگ بر اسرائیل سردادند.

هموطنان ایرانی مقیم پاکستان نیز در شهرهای مختلف این کشور همراه و همدوش با براداران دینی خود نماز عید سعید قربان را در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و خانه‌های فرهنگ ایران در شهرهای کراچی، لاهور، کویته و پیشاور برگزار کردند.

پاکستانی‌ها با آغاز ماه ذی الحجه برای استقبال از عید قربان (عید بزرگ) و برگزاری جشن‌های گسترده مردمی آماده شده بودند.

وزارت کشور پاکستان نیز تعطیلات عید قربان را در این کشور سه روز اعلام کرد.

آصف علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در پیام‌هایی عید سعید قربان را به هموطنان خود و مسلمانان جهان تبریک گفتند. آنان با ابراز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین از مردم خود خواستند تا برای پایان رنج و درد مردم غزه دعا کنند.

شهباز شریف در پیام خود با ابراز تاسف از جنایات اسرائیل در غزه و رفح، تاکید کرد که مسلمانان نباید در این ساعات و ایام عید مردم مظلوم فلسطین را فراموش کنند.

رهبران دینی، گروه‌های اسلامی و احزاب پاکستان نیز به مناسبت فرا رسیدن عید قربان از مردم پاکستان خواستند تا با وحدت، برادری و یکپارچگی در این روز بزرگ؛ نمایشگر وحدت در برابر عناصر ضد اسلام و آنهایی باشند که با پاشیدن بذر نفاق و فتنه بین مسلمانان قصد سوء استفاده و ضدیت با دین مبین اسلام را دارند.

عید سعید قربان به عنوان رویداد تاریخی در میان مسلمانان پاکستانی اعم از شیعه و سنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خیابان‌ها، اماکن عمومی و مذهبی و موسسات آموزشی و دولتی با فرا رسیدن عید بزرگ قربان در سراسر پاکستان آذین‌بندی شده و مسلمانان لباس‌های نو بر تن کرده و در مساجد مناطق محل سکونت خود گرد هم می‌آیند.

با اعلام تعطیلات رسمی در پاکستان، مردم به دید و بازدیدها و انجام سفرهای کوتاه به شهرها و روستاها می‌پردازند.

مردم مسلمان پاکستان اعتقاد زیادی به قربانی کردن حیوانات در ایام عید دارند و حتی افرادی که بضاعت کافی ندارند به صورت دسته‌ جمعی اقدام به خرید دام و قربانی کردن آن می‌کنند.

نیروهای ارتش و پلیس پاکستان نیز برای حفظ آرامش در این روزها و جلوگیری از هرگونه حادثه‌ تدابیر امنیتی خاصی اندیشیده‌اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری