کد خبر:200510
پ

نظرسنجی دانشگاه امام صادق: مهمترین خواسته مردم از رییس‌جمهوری آینده کاهش تورم و رفع تحریم‌هاست

روزنامه اعتماد با استناد به نظرسنجی مرکز رشد دانشگاه امام صادق نوشته که مهمترین خواسته مردم از رییس‌جمهوری آینده کاهش تورم و رفع تحریم‌هاست.

نظرسنجی دانشگاه امام صادق: مهمترین خواسته مردم از رییس‌جمهوری آینده کاهش تورم و رفع تحریم‌هاست

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، در یک نظرسنجی که هفته گذشته توسط «مرکز رشد دانشگاه امام صادق» انجام شد مهم‌ترین خواسته‌های مردم از رییس‌جمهور آینده مشخص شده است. در این نظرسنجی از مردم پرسیده شده که از بین مشکلات موجود، رییس‌جمهور بعدی کشورمان بیش از همه باید برای کدام تلاش کند؟ در پاسخ به این پرسش، ۵ اولویت مردم مشخص شده که نخستین آن «جلوگیری از افزایش تورم و گرانی» است.  در ردیف‌های بعدی اولویت‌های این نظرسنجی، «مذاکره به منظور رفع تحریم‌های خارجی»، «رسیدگی به اقشار محروم و کم درآمد»، «مبارزه با فساد و رانتخواری» و «کاهش تبعیض علیه زنان» بوده است.  بر اساس نتایج به دست آمده‌ ۴۵.۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گزینه «جلوگیری از افزایش تورم و گرانی» را به عنوان اصلی‌ترین خواسته خود از رییس‌جمهور آینده اعلام کرده‌اند.

این روزنامه افزوده است: «۱۴.۸ درصد از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی به گزینه «مذاکره به منظور رفع تحریم‌های خارجی» رای داده‌اند و تقریباً همین مقدار (۱۴٫۲ درصد به‌طور دقیق) «رسیدگی به اقشار محروم و کم‌درآمد» را اولویت کشور دانسته‌اند. گزینه بعدی «مبارزه با فساد و رانتخواری» است که ۱۲.۴ درصد به آن رای داده‌اند و ۴٫۵ درصد مشارکت کنندگان نیز به «کاهش تبعیض علیه زنان» رای داده‌اند.  به عبارتی در یک نگاه کلی به این نظر سنجی می‌توان دید که دو موضوع «تورم» و «رفع تحریم‌» مورد تاکید جامعه آماری آن بوده است. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری