کد خبر:201911
پ

نظام و انقلاب اسلامی ما محور شرافت برای پیامبر اسلام به حساب می‌آید

امام جمعه مشهد روز دوشنبه در نماز عید قربان مشهد افزود: امروزه، نظام و انقلاب اسلامی ما محور شرافت برای پیامبر اسلام به حساب می آید و نفوذی که اکنون کشورمان در عرصه بین‌المللی دارد نشان این شرافت و بزرگی است، به گونه ای که نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی، دنیا و جهان اسلام را زیر و رو می کند.

نظام و انقلاب اسلامی ما محور شرافت برای پیامبر اسلام به حساب می‌آید/ سه سال قبل اقتدار دیپلماسی کنونی را نداشتیم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حجت‌الاسلام سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد روز دوشنبه در نماز عید قربان مشهد افزود: امروزه، نظام و انقلاب اسلامی ما محور شرافت برای پیامبر اسلام به حساب می آید و نفوذی که اکنون کشورمان در عرصه بین‌المللی دارد نشان این شرافت و بزرگی است، به گونه ای که نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی، دنیا و جهان اسلام را زیر و رو می کند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: فلسطین اکنون خاکریز جهان اسلام در مقابل جهان کفر است و شاهد آن هستیم که مردم جهان بر خلاف بسیاری از دولت ها طرفدار مردم فلسطین شده اند، به گونه‌ای که در آمریکا مردم، دانشجویان و استادان دانشگاه، با دولت خود برای حمایت از مردم فلسطین مبارزه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و عمرانی موجود در کشورمان اظهار کرد: اکنون بزرگی و تاثیر کشورمان در دیپلماسی منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و رسیدن به این جایگاه به سادگی رخ نداده است.

وی تصریح کرد: به واسطه حادثه رخ داده برای رییس‌جمهور کشورمان بیش از ۱۰ کشور جهان اعلام عزای عمومی و پرچم کشور خود را به نشانه عزا نیمه برافراشته کردند و سران آن کشورها برای تشییع پیکر به ایران آمدند.

علم الهدی اضافه کرد:سه سال قبل اقتدار دیپلماسی کنونی را نداشتیم زیرا به جای آنکه به دنبال ارتباط با ملت ها و مردم کشورهای مختلف باشیم، به دنبال ارتباط با دولت ها بودیم و در نهایت به برجامی رسیدیم که سرانجامی نداشت.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم لازم است در خصوص نوع دیپلماسی خود در جهان با مردم کشورمان سخن بگویند، گفت: آن هایی که شعار می دهند و اظهار می‌کنند تحریم ها را حل می کنیم باید چگونگی آن را بگویند، اگر مانند گذشته این مسیر را ادامه دهند، این ذلت و از دست دادن اقتدار است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری