کد خبر:199748
پ

نصب پایه‌های فلزی پل شهدای خدمت در خرمشهر آغاز شد + فیلم

عملیات اجرایی نصب پایه‌های فلزی پل شهدای خدمت( بر روی رودخانه کارون) خرمشهر روز یکشنبه طی مراسمی با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور آغاز شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور در حاشیه این مراسم و بازدید از روند احداث پل شهدای خدمت خرمشهر، گفت: این پل یکی از طرح‌های مهم عمرانی در مناطق آزاد کشور است.

حجت‌اله عبدالملکی افزود: عملیات احداث پل شهدای خدمت خرمشهر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد سازه فلزی مورد نیاز این پل آماده و به محل طرح انتقال داده شده است گفت: ساخت پل شهدای خدمت خرمشهر اتفاق بزرگ برای خرمشهر است که منافع آن برای همه مردم ایران است.

پل شهدای اروند با اعتبار اولیه ۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال با عرشه بتنی مجاور پل آزادی یا همان پل قدیم به طول ۵۳۰ متر و عرض ۳۰ متر ساخته می‌شود.

این پل دارای ۶ خط شامل سه خط ورودی و سه خط خروجی بر روی رودخانه کارون تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

شمع کوبی و حفاری شمع با قطر حدود ۱۵۰ سانتی متر، احداث چهار پایه بتنی به همراه ۸۰ عدد شمع بتنی در محل رودخانه کارون، اجرای پل صندوقه‌ای فلزی، اجرای شمع و ستون بتنی، شمع کوبی فلزی و احداث سر شمع‌های بتنی در تراز زیرآب رودخانه کارون و سایر عملیات وابسته شامل اجرای عرشه پل با عرض حدود ۲۵ متر از عملیات اجرایی این طرح است.

با تلاش متخصصان بومی خوزستان ساخت قطعات پل شهدای اروند خرمشهر با پیشرفت ۸۰ درصدی در شوشتر در دست اجراست. قرار است این تجهیزات پس از ساخت به خرمشهر منتقل و در محل نصب شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری