کد خبر:131998
پ

نشست چهارجانبه سران در پی بمباران بیمارستان غزه لغو شد

قرار بود بایدن در جریان برگزاری نشست چهارجانبه‌ای با محوریت کمک به غزه با رئیس جمهور اردن دیدار و گفتگو کند با این حال این دیدار در پی بمباران شدید بیمارستانی در شمال غزه از سوی رژیم صهیونیستی لغو شد.

لغو  نشست چهارجانبه سران در پی بمباران بیمارستان غزه

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از فارس، در پی لغو ناگهانی نشست چهارجانبه میان سران کشورهای مصر، اردن، فلسطین و آمریکا با محوریت بررسی کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌های درگیر حملات رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد به عنوان بخشی از برنامه سفرش به خاورمیانه دیگر با مقامات کشور اردن هم دیدار نخواهد کرد.

به گزارش «سی ان بی سی» نیوز، تصمیم بایدن برای انصراف از سفر به اردن همزمان با تشدید ناآرامی‌ها در سراسر منطقه در واکنش به بمباران مرگبار بیمارستانی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرد.

قرار بود بایدن پس از پایان اولین دیدار خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی با «ملک عبدالله»، پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

با این حال، پس از وقوع حادثه بمباران مرگبار بیمارستان غزه از سوی رژیم صهیونیستی، «ایمن صفدی»، وزیر امور خارجه اردن در تلوزیون دولتی این کشور گفت: در حال حاضر صحبت درباره چیزی به جز توقف جنگ هیچ فایده‌ای ندارد.

در پی  بمباران بیمارستان الاهلی در شهر غزه در روز سه شنبه بیش از صدها فلسطینی به شهادت رسیدند و این حادثه خشونت‌آمیز و مرگبار درگیری‌های میان حماس و رژیم صهیونیستی را تشدید کرد.

یک مقام کاخ سفید به سی‌ان‌بی‌سی نیوز گفت که تحت تاثیر این حادثه دلخراش بایدن عمیق ترین تسلیت و ابراز همدردی‌اش را برای جان‌های بی گناه صدها فلسطینی در حادثه انفجار بیمارستان غزه ارسال کرد و برای محروجان این حادثه  نیز آرزوی بهبودی سریع کرد.

گفته شده است کاخ سفید در تصمیم‌گیری برای عدم سفر بایدن به اردن«اعلام عزای عمومی»سه روزه این کشور از سوی رئیس جمهورش را در احترام به قربانیان حمله به بیمارستان مد نظر قرار داده است.

در چنین شرایطی که بایدن به خاورمیانه سفر کرده است، معترضان خشمگین از عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی در پایتخت کشورهای مختلف تجمع کرده و خواستار پایان دادن عملیات نظامی این رژیم شده‌اند.

فاجعه انسانی در حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در حالی رخ داد که قرار بود، محور اصلی سفرهای بایدن به کشورهای خاورمیانه رسیدگی به ابعاد مختلف بحران انسانی بزرگ در جریان درگیری‌های میان حماس و رژیم صهیونیستی باشد. با این حال تحت تاثیر اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی برنامه بایدن در این سفر بهم ریخت. نمونه آن لغو نشست چهارجانبه سران کشورهای اردن، مصر، فلسطین و آمریکا بود که با توافق اعضا برگزار نشد.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری