کد خبر:196443
پ

نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی وضعیت رفح

شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه یک جلسه اضطراری برای بحث در مورد وضعیت رفح پس از حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در این منطقه برگزار خواهد کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران: به گفته منابع دیپلماتیک، شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه یک جلسه اضطراری برای بحث در مورد وضعیت رفح پس از حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در این منطقه برگزار خواهد کرد.

منابع دیپلماتیک به الجزیره گفتند که الجزایر روز سه شنبه خواستار برگزاری جلسه مشورتی اضطراری شورای امنیت در مورد قتل عام رفح شده است.

ارتش اشغالگر یکشنبه شب چادر‌های آوارگان را در منطقه تل السلطان در رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داد و منجر به شهادت ۴۵ فلسطینی شد که اکثر آن‌ها زنان و کودکان بودند. این اقدام موج گسترده واکنش‌های بین المللی را در پی داشت.

انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به شهر رفح در جنوب غزه را محکوم کرد و روز دوشنبه گفت که در این حمله ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه که فقط در جست‌وجوی پناهگاه در برابر این درگیری مرگبار بودند، کشته شدند.

گوترش در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد. این جنایات باید پایان یابد.

ارتش اشغالگر اسرائیل در بیانیه‌ای ادعا کرد که این بمباران اعضای جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را هدف قرار داده است، اما اذعان کرد که گزارش‌هایی از زخمی شدن غیرنظامیان و آتش سوزی در این مکان وجود دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آنچه دیروز در رفح اتفاق افتاد را یک «اشتباه فاجعه بار» خواند و ادعا کرد که هدف از آن عملیات کشتن غیرنظامیان نبوده و در مورد آن تحقیق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری