کد خبر:21636
پ

نشانه هایی از ورود اومیکرون به خراسان رضوی

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، نشانه هایی از ورود مشهد و خراسان رضوی به موج ششم کرونا با سویه غالب اومیکرون دیده می شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از خبرگزاری ایرنا، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، نشانه هایی از ورود مشهد و خراسان رضوی به موج ششم کرونا با سویه غالب اومیکرون دیده می شود.

نشانه‌هایی از ورود خراسان رضوی به موج ششم اوجگیری کرونا دیده می‌شود

دکتر امیر مسعود هاشمیان روز چهارشنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: مراجعات سرپایی با علایم مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در روزهای اخیر نسبت به ۱۰ روز گذشته سه برابر شده است.
وی اضافه کرد: دیروز ۴۷ بیمار سرپایی با علایم مشکوک به بخش اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده و ۱۴ نفر از آنان بستری شده اند که این تعداد افزایش چشمیگری نسبت به گذشته داشته است و زنگ خطری برای احتمال ورود به موج ششم به شمار می رود.
دانشیار طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پوشش فراگیر واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا به ویژه سویه اومیکرون مورد تاکید است. 

دز یادآور در شرایط کنونی دیگر معنی ندارد و واکسیناسیون  کامل کرونا  یعنی تزریق سه دز واکسن

پزشک فوق تخصص بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه گفت: در شرایط کنونی دیگر دز یادآور معنی ندارد و واکسیناسیون  کامل کرونا  یعنی تزریق سه دز واکسن و تنها از طریق تزریق واکسن می توان از مرگ و میرها با وجود افزایش ابتلا و تعداد مبتلایان سرپایی جلوگیری کرد.

دکتر رزیتا خداشاهی افزود:طبق تحقیقات جهانی انجام شده، تعداد مبتلایان به سویه اومیکرون هر سه روز در جهان ۲ برابر می شود و سرایت سویه اومیکرون بسیار بسیار بیشتر از سویه های قبلی است و اکنون بیش از ۹۰ کشور دنیا درگیر این سویه هستند و هر روز بر تعداد مبتلایانشان افزوده می شود.
وی اضافه کرد: طبق همین بررسی ها ابتلا و بستری شدگان به سویه اومیکرون در کودکان زیر پنج سال و جوانان زیر ۳۰ سال بیشتر گزارش شده است و در این گروه شدت و حدت بیشتری داشته است.
این فوق تخصص بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است، خفیف بودن علایم اومیکرون نسبت به سویه های دیگر نباید موجب سهل انگاری و غافل شدن از خطرات این بیماری شود.
طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز سه شنبه ۳۰ آذر ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲  هزار و ۴۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۷۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۸۲ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۱۶۷ تن رسید.
همچنین تا کنون ۵۹ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۳۸ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۲۲۸ نفر دُز دوم و چهار میلیون و ۳۶۱ هزار و ۵۵۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۴ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۱۷ دُز رسیده است.
در شبانه روز گذشته نیز ۵۳۰ هزار و ۳۶۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
در حال حاضر ۵۳ شهر کشور در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

گفتنی است در موج پنجم کرونا در استان خراسان رضوی تعداد بیماران بستری کرونایی زیر پوشش بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مرز هزار نفر گذشته و این تعداد در استان خراسان رضوی به هزار و ۳۰۰ نفر رسیده بود.

گسترش موج پنجم بیماری کرونا با سویه دلتا در خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری