کد خبر:114843
پ

نخست وزیر چین خواستار صداقت در روابط پکن-واشنگتن است

نخست وزیر چین در دیدار با هیاتی تجاری آمریکا تاکید کرد که چین خواستار صداقت در روابط پکن-واشنگتن است.

چین خواستار صداقت در روابط پکن-واشنگتن شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، «لی کیانگ» نخست وزیر چین در دیدار با «مارک کاسپر» رئیس شورای تجاری آمریکا و چین هیئت همراهش روز دوشنبه (۳۰ مرداد) گفت: روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین پکن و واشنگتن با مشکلاتی روبرو است که هر دو کشور ملزم می کند برای توسعه مشترک یکدیگر ملاقات کنند.

لی کیانگ گفت: چین بازار خود را برای افزایش بازدهی کسب‌وکار و حفاظت و رفتار با مشاغل خارجی باز نگه می دارد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که این اظهارات بیشتر بر عزم چین برای افزایش همکاری برد-برد تأکید می کند، در حالی که واشنگتن، تلاش خود را برای جداسازی ادامه می دهد.

کاسپر و دیگر سران تجاری ایالات متحده گفتند که شورای تجاری آمریکا و چین از توسعه روابط دوجانبه و همکاری های اقتصادی و تجاری سالم و پایدار بین دو کشور حمایت می کند.

این تحلیلگران می افزایند که بازار چین برای افزایش رقابت پذیری مشاغل ایالات متحده بسیار مهم است.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که چین بر تعهد خود مبنی بر گسترش بازار خود برای تجارت های خارجی، از جمله تجارت وسرمایه گذاری شرکت های آمریکایی درچین علیرغم محدودیت های دولت آمریکا، تاکید می کند.

«دونگ شائوپنگ» پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات مالی چونگ یانگ در دانشگاه خلق چین، گفت: مردم و جامعه تجاری آمریکا هنوز اهمیت زیادی برای بازار چین قائل هستند و تمایل بر گسترش همکاری بین چین و آمریکا را دارند.

دونگ تاکید کرد که اقدامات سیاستمداران آمریکایی علیه پکن نیز تاثیر زیادی بر حوزه های مختلف از جمله جامعه تجاری دارد، زیرا آنها در پیگیری توسعه و همکاری در بازار چین با مشکلات فزاینده ای روبرو هستند.

در طول چند سال گذشته، تحت عنوان بهانه‌های مختلف مانند «نگرانی‌های امنیت ملی»، کاخ سفید به طور مداوم محدویت های علیه چین را تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کاسپر و دیگر هیات آمریکایی گفتند که شورای تجاری آمریکا و چین(USCBC) از سیگنال های تعمیق اصلاحات و گشایش درهای چین استقبال می کند.

«جین ژوانگ‌لونگ» وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین نیز در دیدار با این هیئت بازرگانی آمریکایی گفت : وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اهمیت زیادی بر ارتباط و همکاری با شرکت‌های دارای سرمایه خارجی قائل است.

جین گفت: امید است که شورای تجاری آمریکا و چین(USCBC) به کمک شرکت‌های عضو برای ریشه‌یابی در چین، تعمیق همکاری‌های سرمایه‌گذاری در تولید پیشرفته، سبز و کم کربن و سایر زمینه‌ها و دستیابی به توسعه سودمند و برد-برد ادامه دهد.

کاسپر رئیس شورای تجاری آمریکا و چین(USCBC) گفت:شورای تجاری آمریکا و چین(USCBC) همراه با جامعه تجاری ایالات متحده، به نقش فعال خود در ارتقای توسعه روابط اقتصادی و تجاری سالم و پایدار ایالات متحده و چین ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری