کد خبر:138127
پ

نخستین مجمع دانشجویی شورای ائتلاف برگزار شد

نخستین مجمع دانشجویی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با حضور «عبدالحسین روح‌الامینی» معاون احزاب این شورا و تعدادی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی برگزار شد.

نخستین مجمع دانشجویی شورای ائتلاف برگزار شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، نخستین مجمع دانشجویی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با حضور «عبدالحسین روح‌الامینی» معاون احزاب این شورا و شرکت ۲۰۰ نفر از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از ۲۵ دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه «محمد غلامیان» دبیر کمیته دانشجویی شورای ائتلاف گفت: این جمع و حضور دانشجویان از دل یک دغدغه برون آمده است و آن هم تاکید زودهنگام رهبر انقلاب درباره بحث مشارکت است و اصلی‌ترین وظیفه دانشجوی انقلابی، جدا از هر سلیقه سیاسی که دارد، پیروی از خط رهبر انقلاب مبنی بر تلاش برای بالا بردن مشارکت در انتخابات است.

وی افزود: در مکاتب فکری غرب نگاه مشارکت نشان‌دهنده قدرت مضاعف بر حکومت است، اما در نظریه جمهوری اسلامی و نگاه حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب، حضور مردمی اساس کار اسلام است.

غلامیان تصریح کرد: امروز چهار جریان در داخل و خارج کشور به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات هستند، اول جریان سلطنت‌طلب، دوم جریان سرویس های خارجی و رسانه های غربی که تبلیغات هم می‌کنند، سوم جریان غرب گرایی داخلی است که نمی‌تواند مردم را به دنبال خود بکشاند و با کاهش مشارکت می‌خواهد بگوید مردم طرفدار ما هستند و جریان چهارم افرادی هستند که می‌گویند با مشارکت کم خودمان به مجلس برویم.

غلامیان در ادامه گفت: جریان ضد انقلاب به دنبال این است که با القای نا امیدی بگوید دولت ناکارآمد است، مجلس انقلابی نیست و نمی‌تواند کاری کند و قوه قضائیه هم اقدام خاصی انجام نمی‌دهد.

در ادامه جلسه هر کدام از معاونت‌های کمیته دانشجویی شورای ائتلاف گزارشی از روند فعالیت دانشجویان در استان‌های کشور و برنامه های پیش روی این کمیته ارائه دادند.

نخستین مجمع دانشجویی شورای ائتلاف برگزار شد

روح‌الامینی: امید رهبر انقلاب به نسل جوان و انقلابی است

در ادامه این مجمع، «عبدالحسین روح‌الامینی» معاون احزاب و تشکل‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: حلقه وصل ما برای کارهای دانشجویی، همان تشکیلات و کارهای دانشجویی بود و شما باید این ها را قدر بدانید و نا امید نشوید و از این فضاهای دانشجویی استفاده کنید چزا که طهرانی مقدم‌ها و احمدی‌روشن‌ها از دل همین دانشگاه ها بیرون آمدند.

وی افزود: اقتضا جریان دانشجویی همیشه این بوده که به فراخور نیاز جامعه، یک تشکیلاتی را به وجود آورده است و کمکی به فضای جامعه خود کرده است. شهید دانشمند هسته‌ای ما از همین دانشگاه امیر کبیر آمد، شما دست کم نگیرید فضایی که در پیش دارید و آینده‌ای که باید رقم بخورد، از دل کارهای شما است.

روح‌الامینی تصریح کرد: فعالیت‌های قبل انقلاب، تشکیل تحکیم وحدت، تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب فرهنگی، ورود به جنگ و سپاه، اتحادیه انجمن اسلامی لندن و بعد اروپا و… از دل کارهای دانشجویی بیرون آمدند.

وی افزود: در حال حاضر امید رهبر انقلاب به نسل جوان و انقلابی است و شما دیدید همین روزهای اخیر ایشان در حکمی که به آقای «دهقان» به عنوان رئیس جدید بنیاد مستضعفان دادند، چند ویژگی برای یک جوان ذکر کردند؛ ایشان گفتند در به کارگیری نیروها از جوانان متخصص، انقلابی و جهادی استفاده کنید.

روح‌الامینی افزود: اگر بخواهم یک نکته مهم در رابطه با فعالیت دانشجویی و تاثیر آن بگویم، این است که «طوفان‌الاقصی» متناظر تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۷ بود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری