کد خبر:106701
پ

نتانیاهو پایان ارتش اسرائیل را رقم می زند

دقایقی قبل رهبر گروه مخالف ائتلاف حاکم بر کابینه رژیم صهیونیستی هشدار داد که عملکرد این کابینه و شخص «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم را به فاجعه و ارتش را به پایان کار نزدیک می کند.

لاپید: نتانیاهو پایان ارتش اسرائیل را رقم می زند/ گانتس: امنیت ما در خطر است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از رسانه های صهیونیست، «یائیر لاپید» رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نسبت به حرکت این رژیم به سمت فاجعه در اثر عملکرد افراطی کابینه هشدار داد.

لاپید گفت که بعد از دیدار با مسوولان امنیتی، باید بگویم به سمت بروز یک فاجعه پیش می رویم و ائتلاف حاکم، ارتش را به پایان کار خود نزدیک کرده است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که «ما شاهد وضعیت آشوب در منطقه هستیم، تصویب پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت در چارچوب لایحه تغییرات قضایی، به ارتش و امنیت آن آسیب می زند و موجب چند پارگی در داخل سرزمین های اشغالی خواهد شد.»

این کانال عبری زبان همچنین اذعان کرد که بدبینی در ائتلاف و اپوزیسیون نسبت به احتمال رسیدن به یک توافق، روند فزاینده به خود گرفته است.

اصرار کابینه نتانیاهو برای تصویب لایحه تغییرات قضایی که دست دستگاه قضایی را برای لغو مصوبات کابینه خواهد بست و اعتراض گروه های مخالف کابینه، منجر به دوپارگی و اختلاف شدید میان صهیونیست ها شده و دهها هزار نفر را برای اعلام اعتراض خود به خیابان ها کشانده و تلاش های دقیقه نودی رییس رژیم صهیونیستی برای رسیدن مخالفان و موافقان به یک راه حل میانه تاکنون راه به جایی نبرده است.

کنست امروز بخش موسوم به «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را بررسی می کند که انتظار می رود برای رای گیری امروز به کنست ارایه شود. از این رو، رژیم اسرائیل ساعاتی سرنوشت ساز را با توجه به شکاف و دو دستگی داخلی بر سر آن پیش روی خود دارد.

کابینه نتانیاهو با مطالبه «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن است که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد. این بخش از لایحه در صورت تصویب در پارلمان رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن به قانون، جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» بداند، خواهد گرفت.

اعتراضات چنان گسترش یافته که به عمق مهمترین بخش نظامی رژیم اسرائیل یعنی نیروی هوایی رسیده است؛ به گونه ای که حالتی شبیه به سرپیچی از فرامین کابینه و فرماندهی ارتش در آنها دیده می شود و همچنین صدها افسر و نظامی واحد ذخیره ارتش این رژیم نیز پذیرش هرگونه دستور برای شرکت در عملیات های احتمالی را رد کرده اند.

این اعتراضات امروز دوشنبه نیز به شکل گسترده تری ادامه یافته است و تنش های سیاسی و اجتماعی در سرزمین های اشغالی به حدی است که چهره ها و رسانه های مختلف صهیونیست نسبت به خطر قریب الوقوع فروپاشی این رژیم هشدار داده اند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری