کد خبر:200383
پ

نبرد ترکیه با خودروسازان چینی آغاز شد؛ وضع تعرفه ۴۰ درصدی بر روی ماشین‌های برقی

ترکیه با هدف حمایت از صنعت خودرو خود تعرفه‌ی ۴۰ درصدی روی خودروهای وارداتی چینی اعمال کرد.

خودروی BYD Seal

ترکیه با هدف حمایت از صنعت خودرو خود تعرفه‌ی ۴۰ درصدی روی خودروهای وارداتی چینی اعمال کرد.

رویترز گزارش می‌دهد که ترکیه با ادعای حمایت از صنعت خودرو داخلی، تعرفه‌‏ی ۴۰ درصدی روی تمام خودروهای وارداتی از چین اعمال کرده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه در سال گذشته برای خودروهای برقی چینی تعرفه‌‏های اضافی وضع کرده و مقررات جدیدی مربوط به خدمات پس از فروش آن‌ خودروها به اجرا گذاشته بود.

وزارت تجارت ترکیه اعلام کرد که برای جبران کسری بودجه‌ی ۴۵٫۲ میلیارد دلاری، اعمال تعرفه‌های سنگین ضروری است. تعرفه‌ی ۴۰ درصدی جدید شامل خودروهای سواری درون‌سوز و هیبریدی ساخت چین می‌شود.

چین با فشارهای تجاری از سراسر جهان، ازجمله اتحادیه‌ی اروپا دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند. کمیسیون اروپا احتمالاً به‌زودی درباره‌ی اعمال تعرفه بر خودروهای چینی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

حمایت‌های گسترده‌ی مالی دولت چین از صنعت خودروسازی این کشور باعث شده است تا خودروهای برقی وارداتی از چین ارزان‌تر باشند و به‌تدریج جایگزین تولیدات داخلی کشورها شوند.

ناگفته نماند که اگر شرکتی خارجی بخواهد در چین تجارت کند، مجبور است این کار را از‌طریق تشکیل سرمایه‌گذاری مشترک با یکی از شرکت‌های چینی انجام دهد؛ اقدامی که به‌عقیده‌ی تحلیلگران به ایجاد شرایطی ناعادلانه در بازار منجر می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری