کد خبر:64061
پ

میلیاردر صهیونیست از سرمایه‌گذاری سیاسی تا خرید عادی‌سازی

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» چهارشنبه (۱۶ نوامبر، ۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.

«عیدان عوفر» میلیاردر اسرائیلی که شب گذشته کشتی‌اش در دریای عمان موردهدف قرار گرفت، در معادلات سیاسی رژیم صهیونیستی نقش داشته و برای پیوستن برخی کشورها به روند عادی‌سازی تلاش کرده است.

تاجر اسرائیلی، از سرمایه‌گذاری سیاسی تا خرید عادی‌سازی

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، «عیدان عوفر» میلیاردر اسرائیلی که شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۵نوامبر) نفتکش وی در سواحل عمان با یک پهپاد حامل بمب مورد هدف حمله قرار گرفت، مردی با سرمایه‌گذاری‌های سیاسی و تاثیراتی خاص بر وضعیت رژیم صهیونیستی است.

عوفر یک میلیاردر اسرائیلی و تاجری در زمینه‌های حمل و نقل، سوخت و حفاری است؛ البته گروه برادران عوفر (شرکت خانوادگی او) یک شرکت خصوصی در زمینه  کشتی‌رانی فعالیت می‌کند. خود او شرکت تانکر پاسفیک را تاسیس کرده و به عنوان تاجر در کشورهای آمریکا و انگلیس به فعالیت ادامه می‌دهد.

او پیش از فعالیت‌های اقتصادی در غرب، در حیفا بزرگ شد و خدمت سربازی خود را در نیروی دریایی رژیم صهیونیستی انجام داده است. او از دانشگاه حیفا با مدرک کارشناسی علوم اقتصاد و کشتیرانی فارغ التحصیل شده و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه بازرگانی لندن در دهه ۱۹۸۰ دریافت کرد.

باوجود آنکه سران رژیم صهیونیستی بیشتر ابعاد ارتباطی خود با این تاجر را پنهان می‌کنند، اما مطالبی در این باره در رسانه های عبری و انگلیسی وجود دارد. برای مثال، پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» سال ۲۰۱۹ با انتشار مطلبی نوشت که یکی از ثروتمندترین مردان اسرائیل، کارکنانی از شرکت اطلاعاتی Black Cube را در سال ۲۰۱۴ استخدام کرده تا اتهاماتی را علیه «یائیر لاپید» وزیر امورخارجه کابینه تل‌آویو مطرح کرد؛ کسی که بعد از کناره‌گیری «نفتالی بنت» از چندماه گذشته تاکنون به عنوان نخست‌وزیر موقت کار کرده است.

گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌هایی نیز از ارتباط عوفر با «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و مامورد تشکیل کابینه جدید تل‌آویو وجود دارد. این گمانه‌زنی‌ها امروز (چهارشنبه، ۱۶نوامبر) و با سکوت کابینه لاپید در قبال حمله به کشتی عوفر در دریای عمان، تقویت شده است.

این میلیاردر صهیونیست در پوشش روابط تجاری بارها سعی کرده تا عادی‌سازی روابط با کابینه تل‌آویو را از کشورهای عربی بخرد. سال ۲۰۱۰ عوفر سفرهای خود به منطقه کردستان عراق را در ظاهر برای مقاصد تجاری و در اصل، برای تبلیغ عادی‌سازی اربیل و بغداد با تل‌آویو آغاز کرد و تا سال‌های اخیر ادامه داد.

این در حالی است که کابینه تل‌آویو تاکنون نیز سعی می‌کند تا ارتباط رسمی و همکاری‌های خود را با عوفر انکار کند. امروز و باوجود آنکه کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های نظامی ناشناس این رژیم ادعا کرد ایران پشت حمله به نفتکش عوفر قرار دارد، برای تداوم در انکار ارتباط با وی فرافکنی کرده و مدعی هستند که هدف تهران، ایجاد اختلال در در آمادگی‌های جام جهانی فوتبال قطر بوده است!

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیست با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.

ادعای حمله پهپادی به نفتکش متعلق به میلیاردر صهیونیست نزدیک عمان

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، خبرگزاری «آسوشیتد پرس» چهارشنبه (۱۶ نوامبر، ۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت. 

طبق این گزارش، این مقام دفاعی ناشناس مستقر در غرب آسیا گفت این حمله سه‌شنبه در سواحل عمان رخ داد. «عملیات تجارت دریایی بریتانیا» سازمان نظامی انگلیسی در منطقه که بر رفت و آمد کشتی‌ها نظارت می‌کند به آسوشیتد پرس گفت: از این حادثه آگاه و در حال بررسی آن هستیم. 

مقام مذکور، نفتکش مورد حمله را «Pacific Zircon» با پرچم لیبریا شناسایی کرد. این نفتکش تحت مدیریت «کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی» Eastern Pacific Shipping شرکت مستقر در سنگاپور متعلق به ایدان اوفر میلیاردر صهیونیست، فعالیت می‌کند. 

به نوشته آسوشیتد پرس، این شرکت و همچنین سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی به درخواست واکنش درباره حمله مذکور پاسخ ندادند. 

به گزارش عرب نیوز، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در واکنش به این خبر اعلام کرد، از وقوع حادثه در خلیج عمان در ارتباط با یک کشتی تجاری آگاه شده است. 

شرکت مالک نفتکش «پاسیفیک زیرکن» در خبری تکمیلی ادعا کرد این نفتکش در سواحل عمان مورد اصابت پرتابه قرار گرفته و بخش انتهایی آن بر اثر انفجار آسیب دیده اما خدمه آسیبی ندیده‌اند و هیچ آلودگی نفتی در آب وجود ندارد. 

طبق اعلام MarineTraffic سایت ردیابی کشتی‌ها، این نفتکش که گفته می‌شود حامل گازوئیل بوده، آخرین بار صبح دوشنبه در سواحل لیوا عمان دیده شد، عصر دوشنبه صحار عمان را به مقصد بندر بوئنوس آیرس آرژانتین ترک کرد. به گزارش بلومبرگ، نفتکش مذکور آخرین بار سه‌شنبه موقعیت خود را نزدیک خلیج عمان اعلام کرد. 

کلیدواژه : اسرائیلنفتکش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری