کد خبر:95520
پ

میزان محصولات کشاورزی بیمه شده لرستان به ۱۸۰ هزار هکتار رسیده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان محصولات کشاورزی بیمه شده لرستان طی یک سال گذشته از ۱۵۰ هزار هکتار به ۱۸۰ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سیدعماد شاهرخی جمعه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیشترین خرید گندم لرستان در شهرستان‌های کوهدشت و ازنا انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار تُن گندم تاکنون در خرم آباد خرید شده است اظهار داشت: در کوهدشت ۷۰ هزار تُن خرید شده است و پیش بینی می شود در کل استان ۴۰۰ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شود.

رییس جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: امسال وضعیت مزارع استان بسیار مطلوب است و علاوه بر بارندگی ها مبارزه با آفات بسیار خوب بود.

وی با اشاره به اینکه امسال یکهزار و ۴۵۰ کُمباین در استان تهیه شده است‌ عنوان کرد: امسال هیچگونه مشکلی برای تأمین کمباین جهت جمع‌آوری گندم و دانه‌های روغنی نداریم.

شاهرخی با بیان اینکه کشاورزی بخشی ریسک پذیر است بر لزوم بیمه شدن محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: محصولات کشاورزی همواره در معرض خطر قرار دارند.

وی با اشاره به نهضت بیمه در لرستان افزود: سال گذشته میزان بیمه محصولات کشاورزی استان از ۱۵۰ هزار هکتار به ۱۸۰ هزار هکتار رسید و بیمه محصولات کشاورزی باید به فرهنگ تبدیل شود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری