کد خبر:105704
پ

میزان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در کردستان ۴۴ درصد رشد یافت

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری در استان نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۴۴ درصد رشد یافت.

خرید تضمینی کلزا در کردستان ۴۴ درصد رشد یافت

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، جمال صالحی روز شنبه با اشاره به اینکه از اوایل تیرماه سال جاری برداشت کلزا از مزارع استان آغاز شد، اظهار کرد: از یکم تا ۲۸ تیر سال جاری افزون بر سه هزار و ۹۲۰ تن محصول کلزا در استان به طور تضمینی خریداری شده است.

وی ارزش کلزای خریداری شده را ۱۱۷ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان خواند و افزود: این میزان کلزای خریداری شده توسط ۵۲۱ نفر از کلزاکاران استان تحویل مراکز خرید داده شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا در سال زراعی جاری ۳۰ هزار تومان است، ادامه داد: تاکنون افزون بر ۶۲ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان از بهای کلزای خریداری و به حساب کلزاکاران استان واریز شده است.

صالحی بیان کرد: میزان خرید تضمینی کلزا در استان تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲ هزار و ۷۲۷ تن بوده حدود ۴۴ درصد رشد پیدا کرده است.

وی یادآور شد: مجوزحمل خارج از استان سه هزار و ۴۴۶ تن از محصول کلزای استان به کارخانجات روغن کشی خزل نهاوند استان همدان و کارخانه روغن کشی اکسون گلستان صادر شده است.

در سال زراعی جاری (مهر سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۸۶ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده است و براساس آخرین برآورد انجام شده امسال افزون بر پنج هزار تن محصول کلزا از مزارع استان برداشت می شود که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲ هزار و ۸۳۰ تن بود، ۲ برابر افزایش می یابد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری