کد خبر:5673
پ

میزان بدهی شهروندان تهرانی به شهرداری چقدر است؟

شهروندان تهرانی بیش از ۶ میلیون قبض از قبوض شهرداری را پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، براساس آمار منتشر شده از سوی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تا پایان سال ۹۸ بیش از ۶ میلیون قبض از قبوض شهرداری پرداخت نشده است.

برپایه این گزارش،‌یکی از جنبه‌های مهم مشارکت شهروندان در اداره شهر، پرداخت عوارض شهری است که البته در بیشتر مواقع به موقع پرداخت نمی‌شود. تازه‌ترین آمار از معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نشان می‌دهد که تا پایان سال ۱۳۹۸، در مجموع ۶ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۱۹۶ قبض از قبوض شهری پرداخت نشده است.

البته بررسی اعداد و ارقام درآمدهای حاصل از درآمدهای پایدار نشان از آن دارد که تهرانی‌ها در پرداخت عوارض پسماند مسکونی خوش حساب‌تر هستند و مشارکت در پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند مسکونی بیشتر از سایر کدهای درآمدی بوده است، به طوری که تا سال ۱۳۹۸، فقط چیزی در حدود ۴۱۴ قبض پسماند خانگی پرداخت نشده است.

براساس آمارهای موجود درباره میزان بدهی عوارض پایدار تا پایان سال ۱۳۹۸ املاک و واحدهای غیر مسکونی، تاکنون شهروندان تهرانی ۲ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۴۴ قبض بهای خدمات مدیریت پسماند مسکونی را پرداخت نکرده‌اند. این دسته شهروندان در مجموع حدود ۹۲۳ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان بدهکارند.

در بخش عوارض غیرمسکونی نیز ۵۵۷ هزار و ۷۸۹ قبض پرداخت نشده به ارزش ریالی حدود ۹۷۲ میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان، وجود دارد.

همچنین ۲ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۵۵۴ قبض عوارض نوسازی از سوی شهروندان پرداخت نشده است.

کلیدواژه : شهرداری تهران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری