کد خبر:161266
پ

میزان استقبال ازاعتکاف درسوادکوه ۲ برابرشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی، میزان استقبال از اعتکاف در این شهرستان‌های را با افزایش دو برابری اعلام کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حجت الاسلام مهدی صداقتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۲ مسجد در دو شهرستان میزبان معتکفین در سال جاری بودند.

صداقتی افزود: ۵۳۷ معتکف در ۱۲ مسجد شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی حضور پیدا کردند که نسبت به ایام اعتکاف سال گذشته و ۲۵۳ معتکف سال قبل، افزایش ۱۱۲ درصدی داشتند.

این مسئول، درخصوص تفکیک تعداد معتکفین دو شهرستان اظهار کرد: در ۹ مسجد شهرستان سوادکوه،  ۴۹۴ نفر و در ۳ مسجد شهرستان سوادکوه شمالی،  ۴۳ نفر معتکف شدند.

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی گفت: ۲۲۷ نفر مرد و ۳۱۰ نفر از بانوان شهرستان در ایام اعتکاف امسال شرکت کردند.

وی اشاره کرد: استقبال پرشور و شعور دانش‌آموزان در اعتکاف امسال بی‌سابقه بود، حضور ۳۳۳ نفر دانش‌آموز (  ۱۹۰ نفر دختر و ۱۴۳ نفر پسر) اتفاق مهمی بود که رخ داد و شاهد حضور این دانش آموزان در مساجد میزبان اعتکاف بودیم.

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی

 رییس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه و سوادکوه شمالی افزود: برای استفاده بهینه معتکفین از ایام اعتکاف  ۳۹ مبلغ و مبلغه در بین معتکفین سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی حضور داشتند که شامل ۱۸ مبلغ ( ۳ مبلغ در سوادکوه‌شمالی و ۱۵ مبلغ در سوادکوه ) و ۲۱ مبلغه ( ۳ مبلغه در سوادکوه‌شمالی و ۱۵ مبلغ در سوادکوه ) بود.

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی

این مسئول در خصوص تفکیک سنی معتکفین گفت: افراد با همه سنین در این مراسم معنوی شرکت کردند از تعداد کل معتکفین در شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی، ۴۱۸ نفر زیر ۲۰ سال، ۷۳ نفر بین ۲۱ تا ۴۰ سال، ۲۶ نفر بین ۴۱ تا ۵۰ سال و ۲۰ نفر بالاتر از ۵۰ سال در اعتکاف سال ۱۴۰۲ در این شهرستان ها حضور دارند و از برکات معنوی آن بهره مند می‌شوند.

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی
منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری