کد خبر:87887
پ

مکرون از رهبر مسیحیان مارونی لبنان برای سفر به پاریس دعوت کرد

ساعاتی بعد رهبر مسیحیان مارونی لبنان برای دیدار با رئیس جمهور فرانسه و بررسی موضوع ریاست جمهوری لبنان سه شنبه به پاریس می رود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، بشاره الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان سه شنبه بنا به دعوت ایمانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به پاریس سفر می کند.

به گزارش الشرق الأوسط، الراعی سه شنبه در پاسخ به دعوت رئیس جمهور فرانسه و در چارچوب تلاش های فرانسه در پرونده لبنان، به پاریس سفر می کند.

الراعی بعد از ظهر روز سه شنبه ساعت ۴ به وقت محلی در کاخ الیزه با مکرون دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

این سفر پس از آن انجام می شود که برخی اطلاعات حاکی از آن است که الراعی از فرانسه در پی ورود به پرونده ریاست جمهوری و پیش بردن نامزدی سلیمان فرنجیه که توسط حزب الله و حرکت امل حمایت می شود، ناخرسند است.

از آنجا که فرانسه بدون مشورت با رهبر مسیحیان مارونی لبنان وارد پرونده ریاست جمهوری شده، انتظار می رود این پرونده به طور اساسی در این دیدار حاضر باشد.

در ماه آوریل گذشته، منابع لبنانی از سفر سلیمان فرنجیه، رهبر جنبش مَرَده لبنان، به پاریس خبر دادند و گفتتن: او به پاتریک دورل، مشاور رئیس جمهور فرانسه که در کاخ الیزه از او استقبال کرد، تضمین‌های مورد نیاز فرانسه در خصوص عدم استفاده از یک سوم برهم زننده نصاب دولت و خودداری از مانع تراشی در عملکرد دولتی به ریاست یک نخست وزیر اصلاح طلب، چه نواف سلام یا شخص دیگری مشروط بر اینکه مجاز به انجام اصلاحات باشد، ارائه کرد.

فرنجیه همچنین متعهد شده که «در صورت عدم موافقت بخش قابل توجهی از مردم» به دمشق نخواهد رفت و تلاش خواهد کرد به نخست وزیر دولت در بیرون بردن لبنان از بحران کمک کند.

پیش از این، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله از فرنجیه به عنوان گزینه مناسب ریاست جمهوری لبنان یاد کرده بود.

فرنجیه چهره ای نزدیک به حکومت سوریه شمرده می شود و در زمان ترور رفیق الحریری وزیر کشور لبنان بود.

لبنان از ماه نوامبر گذشته رئیس جمهور ندارد و این مسئله بحران سیاسی و اقتصادی در این کشور را به خصوص در نبود دولت دارای اختیارات کامل تشدید کرده است.

منبع
میدل ایست نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری