کد خبر:196680
پ

مهمترین اخبار انتخابات امروز را از دست ندهید/ از شایعه تا واقعیت حضور احمدی نژاد

در این گزارش می توانید آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را مشاهده کنید.

مهمترین اخبار انتخابات امروز را از دست ندهید/ از شایعه تا واقعیت حضور احمدی نژاد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، شهید سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران بود که در سانحه هوایی جان خود را از دست داد و اکنون کشور آماده برگزاری انتخابات زود هنگام می شود. چند روزی است که اخبار انتخابات زودهنگام در رسانه ها منتشر می شود و هر روز صحبت از کاندیداتوری افراد سرشناس، مطرح می شود.

شهید-رئیسی

در این میان، صحبت های بسیاری از کاندید شدن محسن رضایی مطرح شد، اما او اعلام کرد که قصد کاندید شدن در انتخابات پیش رو را ندارد.  محسن رضایی هم اکنون عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام است.

محسن-رضایی

 صادق محصولی اعلام آمادگی کرده و حضور خود در انتخابات را قطعی کرد. محصولی در دولت نهم وزیر کشور بوده است. وی در دولت دهم نیز در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ سمت وزیر رفاه و تأمین اجتماعی را برعهده داشت.

صادق-محصولی

علی لاریجانی که رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم بود، پاسخ واضحی مبنی بر کاندید شدن در انتخابات نداد. شنیده ها حکایت از آن دارد که احتمال می رود، علی لاریجانی، ثبت نام خود را قطعی کند. لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگار اینطور اعلام کرده است که « ببینیم چه می شود ».

گمانه زنی ها به سمت و سویی رفت که احتمال کاندید شدن محمدعلی زلفی گل ( وزیر علوم ) به گوش رسید. وزیر علوم نظری مخالف شنیده های مردم داشت و اعلام کرد « من در حد و اندازه ای نیستم که کاندید شوم.» صحبت هایی هم از حضور محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در انتخابات پیش رو مطرح شد که اعلام کرد « خیر. کاندید نمی شوم»

زلفی-گل

بسیاری از رسانه ها درباره حضور محمود احمدی نژاد و احتمال کاندید شدن وی برای انتخابات نوشته اند. صبح روز گذشته محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور دوره‌های نهم و دهم در دیدار با جمعی از مردم استان مرکزی درباره حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «برای آنکه هر قدمم کمک به مردم باشد و مشکلی را حل کند و کشور را یک گام به جلو ببرد، باید خیلی با دقت و مطالعه و بررسی همه جانبه تصمیم بگیرم.»

اما، در این میان، صحبت های بسیاری مبنی بر حضور جمیله علم الهدی، همسر شهید ابراهیم رئیسی در فضای مجازی منتشر شد که این خبر توسط سید حامد علم الهدی تکذیب شد و اعلام شد که وی قصد کاندید شدن برای انتخابات را ندارد.

جمیله-علم الهدی

صحبت هایی درباره حضور سعید محمد برای انتخابات پیش رو شنیده می شود. حسن خانلری مشاور رسانه ای سعید محمد از احتمال حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد است و این موضوع تاکنون تکذیب نشده است. سعید محمد، مدتی کوتاه در دولت سیزدهم به‌ عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری فعالیت داشت.

سعید-محمد

سعید جلیلی یکی دیگر از افراد سرنشان کشور است که صحبت از حضورش در انتخابات به گوش می رسد. بر اساس آنچه که برخی از خبرگزاری‌ها مانند تسنیم روایت کردند، سعید جلیلی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری که جمعه ۸ تیر برگزار خواهد شد، تصمیم قطعی گرفته است. سعید جلیلی سابقه‌ای ۱۸ ساله در وزارت امور خارجه دارد و از سال ۱۳۶۸ وارد آنجا شده است. وی در ۲۶ سالگی به ریاست اداره بازرسی وزارت امور خارجه برگزیده شده تا سال ۱۳۷۵ در ریاست این اداره باقی ماند.

سعید-جلیلی

آنطور که شنیده می شود، نامزدهای اصلی ۳ جناح کشور، تقریبا مشخص شده اند. محمد مخبر، مهرداد بذرپاش و پرویز فتاح از گزینه های جناح اصولگرا هستند.

محمد-مخبر
مهرداد-بذرپاش
پرویز-فتاح

از جریان اصلاح‌طلبان، پزشکیان، عارف و مجید انصاری مطرح و شاخص هستند. عارف، معاون اول کشور بود و در مجلس دهم نیز حضور فعالی داشت، همچنین سابقه وزارت را هم در کارنامه‌اش دارد.

پزشکیان۱
عارف
مجید-انصاری

اما درباره جریان میانه رو نام افراد مشهوری به گوش می رسد. لاریجانی جزو چهره‌های مطرح است و اگر زمینه فراهم شود، در عرصه حضور پیدا می‌کند. شاید بتوان جهانگیری را نیز به عنوان چهره میانه‌رو نام برد، اما شاخص‌ترین چهره میانه‌رو لاریجانی است که ۳ دوره رئیس مجلس بود. البته در این میان، نام محمدباقر نوبخت نیز به گوش می رسد. وی در دولت های یازدهم و دوازدهم، سخنگوی دولت بود.

اسحاق-جهانگیری
محمد-باقر-نوبخت
علی-لاریجانی

برخی رسانه ها مانند تسنیم، درباره حضور زاکانی، شهردار تهران در انتخابات پیش رو صحبت کرده اند و گفته شد، البته، هنوز کاندیداتوری توسط وی تایید و یا تکذیب نشده است.

زاکانی-شهردار

آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات نیز، توضیحاتی را درباره حضورش در انتخابات پیش رو مطرح کرد و گفت: معتقدم اگر افراد شایسته‌ای که توانایی اداره کشور را دارند به صحنه انتخابات بیایند، این تکلیف (کاندیداتوری در انتخابات) از گردن بنده ساقط است. هنوز تکلیف بنده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، برای خودم روشن نشده است و در واقع حضورم در این عرصه هم احتمال دارد و هم ندارد.

آذری -جهرمی

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از روز ۵ شنبه آغاز می شود و هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، در خصوص عملکرد و نحوه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: فرآیندهای انتخابات را بررسی کردیم و اقدامات مقدماتی فراهم شده و از روز پنج‌شنبه عملا ثبت‌‌نام ‌ها برای این دوره از انتخابات آغاز می‌شود. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری