کد خبر:32258
پ

اختصاصی| مهلت ارسال آثار به عهدواره «چله مهدویت» تمدید شد

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» خبر داد.

 میثم مرادی به عنوان سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با ۳۶۱ درجه ایران از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» خبر داد.

وی اظهار کرد: پیش از این مهلت ارسال آثار هنرمندان به نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» تا ۱۵ اسفند ماه تعیین شده بود که در جلسه شورای سیاستگذاری تصمیماتی اتخاذ شد که با توجه به ایام پایانی سال و محدودیت‌های ناشی از کرونا، مهلت ارسال آثار تا نیمه ماه رمضان تمدید شد.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان کرد: آثار راه یافته به عهدواره در نیمه دوم سال مورد بررسی قرار می‌گیرد و همزمان با عید فطر مراسم اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

وی درباره علت تغییر زمان‌بندی عهدواره تشریح کرد: این تصمیم بخاطر شلوغی‌ و برنامه‌های متعدد افراد در اسفندماه اتخاذ شده است. با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که شاید آخرین ماه سال زمان چندان مناسبی برای برنامه‌های فرهنگی هنری نباشد و از سویی دیگر تعطیلات فروردین ماه مهلت خوبی است تا هنرمندان با فراغ بال بتوانند به خلق آثار هنری بپردازند.

گفتنی است، عهدواره «چله مهدویت» با اهداف و کارکردهایی از جمله فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی به منظور برپایی سلسله رویدادهای فرهنگی و هنری با موضوعات مهدوی، تأکید بر فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات هنری، اولویت دادن به کنشگری مردمی در فضای مجازی در خصوص آثار هنری، توسعه زمان جشنواره‌های مهدویت به یک چله در سال، نقش‌دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستانی برای یک اتفاق ملی، ترویج آرمان مهدویت در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگوسازی اقدامات شاخص در این حوزه آغاز به کار کرده است. نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت‌گستری به‌عنوان شاخص اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه‌ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت‌بخشی در مواجه یا انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت، جایگاه منجی در مذهب اسلامی و سایر ادیان الهی از جمله محورها و موضوعات این عهدواره است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری