کد خبر:197958
پ

مهرآباد بالاترین شاخص رضایت در میان فرودگاه‌ های بین‌ المللی

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ثبت و جمع‌آوری تعداد ۳۴۲ هزار و ۶۶۶ بازخورد و حصول شاخص رضایت ۷۰.۶ درصدی از مسافران فرودگاه‌های کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ در طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی خبر داد و گفت: فرودگاه مهرآباد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی با کسب ۷۲.۲ بالاترین شاخص رضایت را کسب کرد.

مهرآباد بالاترین شاخص رضایت در میان فرودگاه‌ها

 سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ثبت و جمع‌آوری تعداد ۳۴۲ هزار و ۶۶۶ بازخورد و حصول شاخص رضایت ۷۰.۶ درصدی از مسافران فرودگاه‌های کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ در طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی خبر داد و گفت: فرودگاه مهرآباد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی با کسب ۷۲.۲ بالاترین شاخص رضایت را کسب کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، «محمدمهدی افشاری»‌با اعلام رشد سه‌دهم درصدی شاخص رضایت مسافران در اردیبهشت‌ماه نسبت به ماه گذشته (فروردین)، بر تمرکز ویژه و توجه چند برابری مدیران، کارشناسان و عوامل اجرایی طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در زمینه افزایش رضایتمندی مسافران از آغاز سال جاری تا کنون تاکید کرد.

وی افزود: در راستای تاکید ویژه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره اهمیت پروژه پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و هوشمندسازی خدمات مرتبط در فرودگاه‌های کشور، راهبری این پروژه با جدیت ویژه در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس با بهره‌گیری از ابزارهای گوناگون و مکانیزه منطبق با فناوری‌های روز جهان، مجموعه فرآیندهای ثبت مستمر، برخط و هوشمند بازخوردهای مسافران منطبق با استانداردهای بین‌المللی در بستر سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و حصول نتایج کاربردی و شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهبود آنها در فرودگاه های کشور در حال انجام است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه با اشاره به نتایج رتبه‌بندی فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳، گفت: فرودگاه مهرآباد با ثبت ۱۳۷ هزار و ۸۵ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه نخست، فرودگاه اصفهان با ثبت ۲۸ هزار و ۳۲۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۶ رتبه دوم، فرودگاه بندرعباس با ثبت ۳۰ هزار و ۱۵۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه سوم، فرودگاه تبریز با ثبت ۱۵ هزار و ۵۸۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه چهارم، فرودگاه شیراز با ثبت ۳۰ هزار و ۴۶۳ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه پنجم، فرودگاه زاهدان با ثبت ۶ هزار و ۶۷۸ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۰.۲ رتبه ششم، فرودگاه یزد با ثبت هشت‌هزار و ۱۹۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۹.۹ رتبه هفتم، فرودگاه مشهد با ثبت ۶۳ هزار و ۱۰۰ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۶.۵ رتبه هشتم و فرودگاه اهواز با ثبت چهار هزار و ۸۲۱ بازخورد و کسب شاخص رضایت۶۲.۹ رتبه نهم را کسب کردند.

وی ادامه‌داد: بر اساس نتایج به دست آمده از سامانه ارزیابی خدمات شرکت‌های هواپیمایی و نظرات ثبت شده در کنسول‌های دیجیتالی نصب شده در سالن‌های ترمینال چهار فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و ماهان بیشترین رضایتمندی از نگاه مسافران را در ماه گذشته کسب کردند.

افشاری در پایان گفت: در اقتصاد جهان امروز، یکی از عوامل اساسی و اثرگـذار بر سازمان‌ها، مشتریان آنها هستند و به همین منظور سازمان‌ها و حـوزه‌های خدمت رسان، باید همه فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را متوجه مقوله CUSTOMER EXPERIENCE (تجربه رضایت مشتری) کنند، زیرا رابطه بسیار قوی بین کیفیت محصول یا خدمات با رضایت مشتری و سودمندی مجموعه وجود دارد.

وی خاطرنشان‌مرد: از این رو فرودگاه‌های کشور نیز باید به منظور بهبود رابطه خود با مسافران و جلب رضایت آنها از خدمات ارائه شده، به طور دائم و مستمر به ارزیابی میزان رضایت یا نارضایتی و نیز شناخت انتظارات مسافران و راهکارهای استراتژیک جلب رضایت آنها و برآورده کردن انتظاراتشان بپردازند.

منبع
ایرنا
کلیدواژه : فرودگاه مهراباد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری