کد خبر:146855
پ

منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌ها برای تکمیل پروژه های عمرانی مناطق محروم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بنا دارد تا منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌های خود را در سال ۱۴۰۳ به مناطق محروم برای تکمیل پروژه های عمرانی و با هدف کمک به رشد اقتصادی کشور تخصیص دهد.

تخصیص درآمدهای مولدسازی دارایی‌ها به مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی  با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ رویکرد عدالت محوری به استانهای مختلف دارد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ این موضوع مد نظر قرار گرفته که درآمدهای حاصل از مولدسازی داراییهای دولت در استانها و مناطق محروم هزینه شود و برای تحقق مولدسازی داراییهای دولت در استانهای مختلف مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی واقعی سازی ارقام بودجه و منابع درآمدی را یکی از نکات برجسته و مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۳ خواند و گفت: دولت با کاهش هزینه ها بودجه ۱۴۰۳ را ضدتورمی بسته است.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رویکرد عدالت محور در تخصیص اعتبارات به استانهای مختلف مشهود است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی هشت درصدی برای هر یک از سالهای اجرای برنامه در نظر گرفته شده در بودجه ۱۴۰۳ که اولین بودجه در قالب برنامه هفتم توسعه است رشد اقتصادی هفت درصد برای اولین سال اجرای برنامه مد نظر قرار گرفته و مقرر شده تا در سالهای بعد رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در برنامه محقق شود.

وی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده تا منابع درآمدی حاصل از مولدسازی دارایی‌های دولت برای تکمیل پروژه های مختلف و با هدف کمک به رشد اقتصادی کشور هزینه شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: کاهش وابستگی بودجه به نفت و افزایش منابع درآمدی هدفمندی یارانه ها از ۶۵۹ همت به ۷۵۹ همت از دیگر مواردی است که می‌توان در هدفگذاری‌های دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به آن اشاره کرد.

رئیس جمهور ۱۴ آذر بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه را به مجلس تقدیم کرد.

بر اساس قانون جدید مجلس، لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو بخش تقدیم مجلس خواهد شد که در مرحله نخست احکام بودجه و مرحله دوم جداول در مجلس بررسی خواهد شد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری