کد خبر:128101
پ

مقاومت فلسطین همه را شوکه کرد| از واکنش ریشی سوناک تا آنالنا بربوک

عملیات امروز جنبش مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس با واکنش گسترده سران کشورهای اروپایی و منطقه مواجه شد.

مقاومت همه را شوکه کرد| از واکنش ریشی سوناک تا آنالنا بربوک

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از منیبان، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در پیامی در صفحه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس گفت: از حمله امروز صبح توسط حماس علیه شهروندان اسراییلی شوکه شده‌ام. اسراییل، تماما، حق دارد از خود دفاع کند. با مقامات اسراییلی در تماس هستیم و شهروندان انگلیسی باید از توصیه‌های سفر پیروی کنند.

همچنین آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز در پیامی با تکرار ادعاها علیه جنبش مقاومت فلسطین نوشت: «من، قویا، حملات نوار غزه علیه اسراییل را محکوم می‌کنم. خشونت علیه افراد بی‌گناه باید فورا متوقف شود. با اسراییل هم‌بستگی کامل داریم.»

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز با حمایت از صهیونیست‌ها گفت: «موشک‌های شلیک‌شده از غزه، عمیقا، برای ما نگران‌کننده‌اند. آلمان این حملات را توسط حماس محکوم کرده و از اسراییل حمایت می‌کند.»

اورسولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا نیز با تکرار کردن ادعای همتایان اروپایی درباره آنچه «تروریسم» خواند، گفت: «من، صراحتا، حمله انجام‌شده توسط حماس علیه اسراییل را محکوم می‌کنم. اسراییل حق دارد در قبال چنین حملات فجیعی از خود دفاع کند.

افزون بر این، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در واکنش به این اقدام جنبش مقاومت، بیان کرد: از طرفین می‌خواهم خویشتن‌‎داری نشان داده و از اقدامات عجولانه‌ای که وضعیت را بدتر خواهد کرد، خودداری کنند.

امانوئل ماکرون، ‌رییس جمهور فرانسه نیز این حمله به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان نیز حملات حماس را محکوم کرده و گفت که «حق اسراییل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسد.»

سخنگوی پارلمان گرجستان نیز گفت که ملت این کشور از «اسراییل» حمایت می‌کند.

میخاییل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این باره گفت: «روسیه با اسراییل،‌ فلسطین و کشورهای عربی در تماس بوده و خواستار یک آتش‌بس است.»

بوگدانوف در ادامه گفت که مسکو درباره بدتر شدن وضعیت در منطقه درگیری «نگرانی بزرگ» خود را ابراز می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: ما در این زمینه، موضع اصلی و راسخ خود را اعلام می‌داریم که اعمال قدرت راهکار این درگیری ۷۵ ساله نیست و تنها از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک و ایجاد یک روند تمام‌عیار مذاکراتی مبتنی بر قوانین بین‌المللی قابل حل است که ایجاد کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۷۶ را با قدس شرقی به عنوان پایتخت آن و هم‌زیستی در صلح و امنیت با اسراییل امکان‌پذیر می‌سازد.

این مقام روسی همچنین بیان کرد: وضعیت فعلی را نمود شدیدا خطرناک چرخه شوم خشونت می‌دانیم که پیامد مستقیم اجرا نکردن قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل به مدتی طولانی و ممانعت از فعالیت گروه چهار جانبه صلح خاورمیانه (روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) توسط غرب است.

منبع
منیبان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری