کد خبر:47976
پ

معاون رئیس جمهور برکنار میشود؟

شایعاتی مبنی بر تغییر و جایگزینی سردار حسنی آهنگر با دکتر سورنا ستاری منتشر شده است. سورنا ستاری فرزند شهید ستاری، از مدیران بی حاشیه و روشنفکر می باشد که اوج موفقیت او نه در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت که در سمت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری می باشد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، شایعاتی مبنی بر تغییر و جایگزینی سردار حسنی آهنگر با دکتر سورنا ستاری منتشر شده است. سورنا ستاری فرزند شهید ستاری، از مدیران بی حاشیه و روشنفکر می باشد که اوج موفقیت او نه در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت که در سمت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری می باشد. به نظر میرسد عملکرد او مورد تایید و رضایت مقام معظم رهبری می باشد و در دوران دولت قبلی که مدام یاس و فرجام برجام به جامعه القا می شد ، مدیری بود که افراد مستعد خصوصا جوانان با استعداد را امیدوارانه در قالب شرکتهای دانش بنیان ، سازماندهی نمود و تلاش کرد ضمن ارتقا بهره وری و تامین نیازهای داخل ، از مهاجرت نخبگان جلوگیری نماید که تا حد زیادی موفق شد.

از اصول کاری وی اعتماد به بخش خصوصی و برون سپاری اکثر فعالیتهای معاونت بوده و بدون هوچی گری و یا مواضع سیاسی ، یه صورت اقناعی و مشارکت تیمی ، مدیریت می نماید.

اما ، تجربه استفاده از سرداران سپاه در بدنه اجرایی دولت را نمی توان ارزیابی دقیقی نمود و نیاز به زمان بیشتری دارد. هرچند که عملکرد بسیار ضعیف سردار فخاری در وزارت راه و شهرسازی و سردار …… در وزارت ……. …. مثالهایی از عدم موفقیت و اثر بخشی مفید این سرداران دارد.

انتصاب سرداری نظامی در معاونت علمی و فناوری که نیاز به مراودات گسترده بین المللی و همچنین تعامل با فرهیختگان و نخبگان جامعه دارد ، نخبگانی که عموما از گفتمان نظامی دور بوده و علاقه ای نیز به نظامی گری ندارند ، به نظر میرسد ، موفقیت بسیار کمی را در پی خواهد داشت.

بهرحال بدیهی است دولت سابق نیز از بطن جامعه انتخاب و با تایید نهادهای نظارتی و حراستی و شورای نگهبان و تنفیذ رهبری عالیقدر نظام ، ۸ سال زمامدار امور کشور بوده و با تمام انتقادات فراوانی که به دولت گذشته وارد است و مفاسدی که بعضی مدیران و نزدیکان نسبی و سببی آنها مرتکب شدند ، مدیران توانمندی و سالمی چون سورنا ستاری نیز که دست پرورده این نظام میباشد وجود داشته و امیدواریم رئیس جمهور مردمی دولت سیزدهم ، زمانی نسبت به تغییر معاون خود اقدام کند که اطمینان داشته باشد فرد جایگزین از صلاحیتها و برتری نسبی برخوردار است.

تجربه نشان داده که تغییر راس هرم ، زمانی که عزمی بر تحول و تغییر و رسالت خدمت رسانی و باور به مکتب قاسم سلیمانی وجود نداشته باشد و صرفا اتاقها مزین به عکس آن شهید گردد، همینی می شود که در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده است و در وزارت جهاد کشاورزی (علیرغم حمایت همه جانبه مسئولان بلند پایه و مجلس شورای اسلامی) و نه تنها بهبودی صورت نپذیرفته که امورات مردم با مشکلات عدیده بسیار مواجه گردیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری